Studentstillinger i Forbrukerrådets veiledningstjeneste
Forbrukerrådet
Fred Olsens gate 1, 0152 OSLO
Over en måned siden
kr 226 - 240
Per time
kr 39 175 - 41 667
Per måned
kr 470 100 - 500 000
Per år
Oppsummert av KI
Rapporter feilOm stillingen
Vil du jobbe med forbrukerrettigheter?
Forbrukerrådet er en synlig, tydelig og uavhengig interessepolitisk aktør som ivaretar forbrukernes rettigheter og perspektiv, og styrker deres muligheter til å utøve forbrukermakt. Økonomisk ulikhet gir økt sårbarhet for flere. Den digitale utviklingen og overgangen til et bærekraftig samfunn påvirker alt forbruk. Forventningene til Forbrukerrådets veiledning og digitale tjenester endres. I dag bistår vi blant annet over 50.000 forbrukere direkte i kanalene telefon og e-post.
Forbrukerens foretrukne partner
Enheten for veiledning har ansvar for en til en veiledning til forbrukeren, og har som ambisjon å være forbrukerens foretrukne partner når det kommer til forbrukerspørsmål. Enheten består av ca. 15 veiledere, og er en del av avdelingen forbrukertjenester som i tillegg består av enhet for digitale tjenester og enhet for teknologi. Forbrukeren møter stadig nye utfordringer i et mer digitalt og internasjonalt samfunn. Det betyr at vi i Forbrukerrådet må tilpasse oss og levere veiledning til forbrukeren der de trenger det. Vi i Forbrukerrådet går raskt i retning av å bli en datadrevet organisasjon, og veiledningstjenesten er en viktig bidragsyter for å sikre god datakvalitet og utnyttelse av våre data.
Vi søker en fast student på deltid i en 33% stilling og to studenter i hver sin midlertidige 33% stilling med varighet til og med 2. mars 2026.
Hva skal du jobbe med?
- besvare forbrukerhenvendelser i våre kanaler (for tiden er dette primært telefon og e-post innenfor rammene av gjeldende rett og Forbrukerrådets retningslinjer)
- skape gode opplevelser for forbrukerne gjennom å være hjelpsom og profesjonell
- veilede forbrukere i bruk av Forbrukerrådets løsninger for selvbetjening og hjelp til selvhjelp
- bidra til å utvikle Forbrukerrådets veiledningstjeneste
- tenke tverrfaglig og bidra på tvers i organisasjonen
Vi søker deg som
- tar en bachelor eller master i rettsvitenskap
- trives med å veilede over telefon
- har en utpreget serviceinnstilling og brenner for god forbrukerservice
- har god muntlig og skriftlig fremstillingsevne både på norsk og engelsk
- trives med til tider hektiske arbeidsdager med varierte forbrukerhenvendelser
- kan jobbe en fast dag i uken og mer i ferieperioder
- god kunnskap om forbrukerkjøpsloven, kjøpsloven, avtale- og kontraktsrett er en fordel
- personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr:
- en spennende fast studentstilling og to midlertidige studentstillinger i en virksomhet med et viktig samfunnsoppdrag
- mulighet for å hjelpe forbrukere og bidra til en forbrukervennlig samfunnsutvikling
- et kompetent og engasjert fagmiljø
- mulighet for personlig og faglig utvikling
- moderne lokaler i Oslo sentrum
- fleksibel arbeidstid og mulighet for hjemmekontor
- trening i arbeidstiden (en time i uka)
- lønn som førstekonsulent med en årslønn fra kr 470 100,- til kr 500 000,- avhengig av kvalifikasjoner. Fra lønnen trekkes 2% innskudd til Statens pensjonskasse
- medlemskap i Statens pensjonskasse
Om bedriften
Forbrukerrådet jobber for alle forbrukere i Norge, og ønsker derfor at våre ansatte skal representere mangfoldet i befolkningen. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av alder, kjønn og funksjonshemming, hull i CV, nasjonal eller etnisk bakgrunn.Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkerne kan bli gjort offentlig, selv om søkeren ber om å bli anonymisert på den offentlige søkerlisten.
Tittel
Studentstilling
Oppstart
Type engasjement
Fast
Sektor
Offentlig
Omfang
Deltid
Antall stillinger
3
Kontaktperson
Sjekk lønna di!
Om stillingen
Vil du jobbe med forbrukerrettigheter?
Forbrukerrådet er en synlig, tydelig og uavhengig interessepolitisk aktør som ivaretar forbrukernes rettigheter og perspektiv, og styrker deres muligheter til å utøve forbrukermakt. Økonomisk ulikhet gir økt sårbarhet for flere. Den digitale utviklingen og overgangen til et bærekraftig samfunn påvirker alt forbruk. Forventningene til Forbrukerrådets veiledning og digitale tjenester endres. I dag bistår vi blant annet over 50.000 forbrukere direkte i kanalene telefon og e-post.
Forbrukerens foretrukne partner
Enheten for veiledning har ansvar for en til en veiledning til forbrukeren, og har som ambisjon å være forbrukerens foretrukne partner når det kommer til forbrukerspørsmål. Enheten består av ca. 15 veiledere, og er en del av avdelingen forbrukertjenester som i tillegg består av enhet for digitale tjenester og enhet for teknologi. Forbrukeren møter stadig nye utfordringer i et mer digitalt og internasjonalt samfunn. Det betyr at vi i Forbrukerrådet må tilpasse oss og levere veiledning til forbrukeren der de trenger det. Vi i Forbrukerrådet går raskt i retning av å bli en datadrevet organisasjon, og veiledningstjenesten er en viktig bidragsyter for å sikre god datakvalitet og utnyttelse av våre data.
Vi søker en fast student på deltid i en 33% stilling og to studenter i hver sin midlertidige 33% stilling med varighet til og med 2. mars 2026.
Hva skal du jobbe med?
- besvare forbrukerhenvendelser i våre kanaler (for tiden er dette primært telefon og e-post innenfor rammene av gjeldende rett og Forbrukerrådets retningslinjer)
- skape gode opplevelser for forbrukerne gjennom å være hjelpsom og profesjonell
- veilede forbrukere i bruk av Forbrukerrådets løsninger for selvbetjening og hjelp til selvhjelp
- bidra til å utvikle Forbrukerrådets veiledningstjeneste
- tenke tverrfaglig og bidra på tvers i organisasjonen
Vi søker deg som
- tar en bachelor eller master i rettsvitenskap
- trives med å veilede over telefon
- har en utpreget serviceinnstilling og brenner for god forbrukerservice
- har god muntlig og skriftlig fremstillingsevne både på norsk og engelsk
- trives med til tider hektiske arbeidsdager med varierte forbrukerhenvendelser
- kan jobbe en fast dag i uken og mer i ferieperioder
- god kunnskap om forbrukerkjøpsloven, kjøpsloven, avtale- og kontraktsrett er en fordel
- personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr:
- en spennende fast studentstilling og to midlertidige studentstillinger i en virksomhet med et viktig samfunnsoppdrag
- mulighet for å hjelpe forbrukere og bidra til en forbrukervennlig samfunnsutvikling
- et kompetent og engasjert fagmiljø
- mulighet for personlig og faglig utvikling
- moderne lokaler i Oslo sentrum
- fleksibel arbeidstid og mulighet for hjemmekontor
- trening i arbeidstiden (en time i uka)
- lønn som førstekonsulent med en årslønn fra kr 470 100,- til kr 500 000,- avhengig av kvalifikasjoner. Fra lønnen trekkes 2% innskudd til Statens pensjonskasse
- medlemskap i Statens pensjonskasse
Om bedriften
Forbrukerrådet jobber for alle forbrukere i Norge, og ønsker derfor at våre ansatte skal representere mangfoldet i befolkningen. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av alder, kjønn og funksjonshemming, hull i CV, nasjonal eller etnisk bakgrunn.Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkerne kan bli gjort offentlig, selv om søkeren ber om å bli anonymisert på den offentlige søkerlisten.
kr 226 - 240
Per time
kr 39 175 - 41 667
Per måned
kr 470 100 - 500 000
Per år
Oppsummert av KI
Rapporter feilTittel
Studentstilling
Oppstart
Type engasjement
Fast
Sektor
Offentlig
Omfang
Deltid
Antall stillinger
3
Kontaktperson
Sjekk lønna di!
Relaterte stillinger