Rådgiver/konsulent
Statsforvalteren i Nordland
Fridtjof Nansens vei 11, 8003 BODØ
3 dager siden
kr 250 - 356
Per time
kr 43 333 - 61 667
Per måned
kr 520 000 - 740 000
Per år
Oppsummert av KI
Rapporter feilOm stillingen
Vi søker en medarbeider til vår administrasjonsavdeling, bestående av seksjonene HR, kommunikasjon og økonomi/drift. Her vil du jobbe tett med seksjonene tilknyttet administrasjonsavdelingen og ha oppdrag tilknyttet alle avdelingene i embetet. Stillingen utfører også arbeidsoppgaver for embetsledelsen ved Statsforvalteren i Nordland. Stillingen har også ansvar for viktige oppgaver knyttet til anskaffelser, der du støtter alle avdelinger i embetet med dine faglige ferdigheter og initiativ. Embetet er en del av en statlig felles avtale for kurs- og konferansetjenester. Du vil ha en rolle som lokal avtaleforvalter, avtaleansvarlig og koordinator både overfor leverandøren, Statens innkjøpssenter og virksomhetens egne bestillere. I tillegg vil du kunne spille en sentral rolle i prosjekter, bidra med støtte i prosesser i embetet samt daglige driftsoppgaver. Du vil ha varierte oppgaver som gir deg muligheten til å vise frem din kompetanse.
Vi ser etter deg som er strukturert, selvstendig og trives med å ha oversikt over flere oppgaver samtidig. Du har evnen til å se gode løsninger, har analytiske evner og er opptatt av kvalitet i arbeidet. Relevant utdanning og erfaring som er knyttet til administrativt arbeid, og gjerne erfaring fra offentlig sektor er ønskelig. Du er en person med gode kommunikasjonsferdigheter, både skriftlig og muntlig, samt en som har digitale kunnskaper, og er nysgjerrig på den digitale utviklingen.
Har du disse kvalifikasjonene, er du godt forberedt til å spille en viktig rolle i administrasjonsavdelingen hos Statsforvalteren i Nordland!
- Relevant utdanning eksempelvis innen administrasjon, HRM, økonomi eller offentlig anskaffelser.
- Gode samarbeidsevner.
- Evne til å arbeide effektivt og strukturert.
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk.
- Evne til å arbeide selvstendig, prioritere og løse flere oppgaver samtidig.
Det vil telle positivt om du har erfaring fra anbud, innkjøp, logistikk eller offentlig forvaltning.
Det settes krav til at du kan sikkerhetsklareres og autoriseres til nivå Hemmelig. Mer utfyllende informasjon om sikkerhetsklarering finner du her: Slik blir du sikkerhetsklarert - Nasjonal sikkerhetsmyndighet
Personlig egnethet og personlige egenskaper vil vektlegges.
Blir du inspirert av å jobbe et sted som har et viktig samfunnsoppdrag? Ønsker du å jobbe for Nordlandssamfunnet og menneskene som bor her? Hos oss får du muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en organisasjon som skal virke til det beste for innbyggerne i Nordland. Du vil få mange kollegaer som har en annen bakgrunn enn deg og som du kan lære mye av. Du vil få gode utviklingsmuligheter både personlig og faglig, og mulighet til en god balanse mellom jobb og fritid.
Vi har en raus arbeidsgiverpolitikk der du blant annet får nyte godt av fleksibel arbeidstid, gode velferdsordninger og mulighet til å trene litt i arbeidstiden. Hvis arbeidsoppgavene dine tillater det, kan du og din leder avtale delvis hjemmekontor. Som ny hos oss får du den opplæringen du trenger og en egen fadder. Du kan lese mer om hva vi kan tilby her: https://www.statsforvalteren.no/nb/Nordland/Om-oss/jobbe-hos-oss/
I denne stillingen vil du bli tilbudt lønn som rådgiver i kode 1434 fra kr 590.000,- til kr 740.000,- eller seniorkonsulent i kode 1363 fra kr 520.000,- til kr 615.000,- pr. år, avhengig av tidligere yrkeserfaring og faglige kvalifikasjoner. Du blir medlem av Statens pensjonskasse der du får en av Norges beste pensjonsordninger og muligheten til å søke boliglån med gode betingelser. Dette kan du lese mer om på www.spk.no.
Søknad, CV og attester
Vi er mer opptatt av hva du kan, enn hva du ikke kan. Vi ber deg derfor legge inn en god og beskrivende søknad og CV hvor du får frem hva du har gjort og oppnådd som gjør deg kvalifisert til stillingen du søker på. Attester og vitnemål må dokumenteres ved at du laster de opp som vedlegg i Jobbnorge.
Inkludering og mangfold
Vi mener inkludering og mangfold er en styrke, og ønsker å være et godt sted å jobbe for alle. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å bidra til en enda bedre oppgaveløsning. Så langt som mulig vil vi tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Positiv særbehandling
Har du funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn oppfordrer vi deg til å krysse av for det når du søker. Det gir deg muligheten til å få positiv særbehandling. Vi kaller inn minst en kvalifisert søker fra hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, må du oppfylle visse krav. Dette kan du lese mer om her.
Offentlig søkerliste
Når du søker på jobb hos oss vil navnet ditt stå på offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli unntatt fra denne listen, men da må du begrunne hvorfor du ønsker det. Vi vil da ta stilling til om vi kan innvilge ønsket ditt. Du vil få tilbakemelding på vår vurdering.
Kan du blir forstyrret og tar det med samme humør som Stine slik som på videoen her? Hun er en av våre jurister, og du kan høre mer fra henne og andre kollegaer om hvordan det er å jobbe hos Statsforvalteren her.
. Video: https://www.youtube.com/shorts/I3gy0zX3iCIVed å se på vedlagte video får du nærmere informasjon om Statsforvalterens rolle og hva vi arbeider med.
. Video: https://www.youtube.com/watch?v=Auc6mSr8d14Om bedriften
Statsforvalteren – Kongens representant. Statsforvalteren er Kongens og Regjeringens fremste representant i fylket. Vi har ansvaret for å iverksette statlig politikk og å sørge for at den blir best mulig lokalt tilpasset og kommer innbyggerne til gode.Vi har derfor oppgaver på mange felt: Tilsyn med kommunenes økonomi og forvaltning, sosialfaglige saker, samfunnssikkerhet og beredskap, samt oppgaver innen landbruk og miljø, helse- og utdanningssektoren. Embetet har omlag 165 medarbeidere.
Administrasjonsavdelinga. Våre hovedoppgaver er å bistå medarbeidere og ledere med kompetanse på fagområdene HR, kommunikasjon, økonomi og drift. Slik får hele embetet best mulig forutsetninger for å utøve Statsforvalterens oppdrag overfor kommuner og andre samarbeidspartnere. Vi er for tiden tolv medarbeidere i avdelinga.
Tittel
Rådgiver/konsulent Administrasjonsavdeling
Oppstart
Type engasjement
Fast
Sektor
Offentlig
Omfang
Heltid
Antall stillinger
1
Kontaktperson
Om stillingen
Vi søker en medarbeider til vår administrasjonsavdeling, bestående av seksjonene HR, kommunikasjon og økonomi/drift. Her vil du jobbe tett med seksjonene tilknyttet administrasjonsavdelingen og ha oppdrag tilknyttet alle avdelingene i embetet. Stillingen utfører også arbeidsoppgaver for embetsledelsen ved Statsforvalteren i Nordland. Stillingen har også ansvar for viktige oppgaver knyttet til anskaffelser, der du støtter alle avdelinger i embetet med dine faglige ferdigheter og initiativ. Embetet er en del av en statlig felles avtale for kurs- og konferansetjenester. Du vil ha en rolle som lokal avtaleforvalter, avtaleansvarlig og koordinator både overfor leverandøren, Statens innkjøpssenter og virksomhetens egne bestillere. I tillegg vil du kunne spille en sentral rolle i prosjekter, bidra med støtte i prosesser i embetet samt daglige driftsoppgaver. Du vil ha varierte oppgaver som gir deg muligheten til å vise frem din kompetanse.
Vi ser etter deg som er strukturert, selvstendig og trives med å ha oversikt over flere oppgaver samtidig. Du har evnen til å se gode løsninger, har analytiske evner og er opptatt av kvalitet i arbeidet. Relevant utdanning og erfaring som er knyttet til administrativt arbeid, og gjerne erfaring fra offentlig sektor er ønskelig. Du er en person med gode kommunikasjonsferdigheter, både skriftlig og muntlig, samt en som har digitale kunnskaper, og er nysgjerrig på den digitale utviklingen.
Har du disse kvalifikasjonene, er du godt forberedt til å spille en viktig rolle i administrasjonsavdelingen hos Statsforvalteren i Nordland!
- Relevant utdanning eksempelvis innen administrasjon, HRM, økonomi eller offentlig anskaffelser.
- Gode samarbeidsevner.
- Evne til å arbeide effektivt og strukturert.
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk.
- Evne til å arbeide selvstendig, prioritere og løse flere oppgaver samtidig.
Det vil telle positivt om du har erfaring fra anbud, innkjøp, logistikk eller offentlig forvaltning.
Det settes krav til at du kan sikkerhetsklareres og autoriseres til nivå Hemmelig. Mer utfyllende informasjon om sikkerhetsklarering finner du her: Slik blir du sikkerhetsklarert - Nasjonal sikkerhetsmyndighet
Personlig egnethet og personlige egenskaper vil vektlegges.
Blir du inspirert av å jobbe et sted som har et viktig samfunnsoppdrag? Ønsker du å jobbe for Nordlandssamfunnet og menneskene som bor her? Hos oss får du muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en organisasjon som skal virke til det beste for innbyggerne i Nordland. Du vil få mange kollegaer som har en annen bakgrunn enn deg og som du kan lære mye av. Du vil få gode utviklingsmuligheter både personlig og faglig, og mulighet til en god balanse mellom jobb og fritid.
Vi har en raus arbeidsgiverpolitikk der du blant annet får nyte godt av fleksibel arbeidstid, gode velferdsordninger og mulighet til å trene litt i arbeidstiden. Hvis arbeidsoppgavene dine tillater det, kan du og din leder avtale delvis hjemmekontor. Som ny hos oss får du den opplæringen du trenger og en egen fadder. Du kan lese mer om hva vi kan tilby her: https://www.statsforvalteren.no/nb/Nordland/Om-oss/jobbe-hos-oss/
I denne stillingen vil du bli tilbudt lønn som rådgiver i kode 1434 fra kr 590.000,- til kr 740.000,- eller seniorkonsulent i kode 1363 fra kr 520.000,- til kr 615.000,- pr. år, avhengig av tidligere yrkeserfaring og faglige kvalifikasjoner. Du blir medlem av Statens pensjonskasse der du får en av Norges beste pensjonsordninger og muligheten til å søke boliglån med gode betingelser. Dette kan du lese mer om på www.spk.no.
Søknad, CV og attester
Vi er mer opptatt av hva du kan, enn hva du ikke kan. Vi ber deg derfor legge inn en god og beskrivende søknad og CV hvor du får frem hva du har gjort og oppnådd som gjør deg kvalifisert til stillingen du søker på. Attester og vitnemål må dokumenteres ved at du laster de opp som vedlegg i Jobbnorge.
Inkludering og mangfold
Vi mener inkludering og mangfold er en styrke, og ønsker å være et godt sted å jobbe for alle. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å bidra til en enda bedre oppgaveløsning. Så langt som mulig vil vi tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Positiv særbehandling
Har du funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn oppfordrer vi deg til å krysse av for det når du søker. Det gir deg muligheten til å få positiv særbehandling. Vi kaller inn minst en kvalifisert søker fra hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, må du oppfylle visse krav. Dette kan du lese mer om her.
Offentlig søkerliste
Når du søker på jobb hos oss vil navnet ditt stå på offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli unntatt fra denne listen, men da må du begrunne hvorfor du ønsker det. Vi vil da ta stilling til om vi kan innvilge ønsket ditt. Du vil få tilbakemelding på vår vurdering.
Kan du blir forstyrret og tar det med samme humør som Stine slik som på videoen her? Hun er en av våre jurister, og du kan høre mer fra henne og andre kollegaer om hvordan det er å jobbe hos Statsforvalteren her.
. Video: https://www.youtube.com/shorts/I3gy0zX3iCIVed å se på vedlagte video får du nærmere informasjon om Statsforvalterens rolle og hva vi arbeider med.
. Video: https://www.youtube.com/watch?v=Auc6mSr8d14Om bedriften
Statsforvalteren – Kongens representant. Statsforvalteren er Kongens og Regjeringens fremste representant i fylket. Vi har ansvaret for å iverksette statlig politikk og å sørge for at den blir best mulig lokalt tilpasset og kommer innbyggerne til gode.Vi har derfor oppgaver på mange felt: Tilsyn med kommunenes økonomi og forvaltning, sosialfaglige saker, samfunnssikkerhet og beredskap, samt oppgaver innen landbruk og miljø, helse- og utdanningssektoren. Embetet har omlag 165 medarbeidere.
Administrasjonsavdelinga. Våre hovedoppgaver er å bistå medarbeidere og ledere med kompetanse på fagområdene HR, kommunikasjon, økonomi og drift. Slik får hele embetet best mulig forutsetninger for å utøve Statsforvalterens oppdrag overfor kommuner og andre samarbeidspartnere. Vi er for tiden tolv medarbeidere i avdelinga.
kr 250 - 356
Per time
kr 43 333 - 61 667
Per måned
kr 520 000 - 740 000
Per år
Oppsummert av KI
Rapporter feilTittel
Rådgiver/konsulent Administrasjonsavdeling
Oppstart
Type engasjement
Fast
Sektor
Offentlig
Omfang
Heltid
Antall stillinger
1
Kontaktperson
Relaterte stillinger
Rådgiver/konsulent
Statsforvalteren i Nordland
BODØ
3 dager siden