Plan- og vegforvalter
Statens vegvesen
Skoggata 19, 1530 MOSS
Over en måned siden
Om stillingen
Om stillingen
Som planforvalter hos oss vil du få mulighet til å bidra i både samfunnsutvikling og faglig utvikling innen planfaget.
Vi er 18 medarbeidere i seksjonen som samarbeider godt med Oslo seksjonen for å løse oppgaver innenfor felles forvaltningsområde. Vi samarbeider bredt internt for å løse sakene. Vi er en gjeng som trives godt sammen og har det kjekt og travelt på jobb.
Stillingen inngår i et team av planforvaltere sammen med Osloseksjonen. Planforvalterne har ansvar for lovpålagte plan- og vegforvaltningssaker, og ivaretar Vegvesenets interesser utfra plan- og bygningsloven og veglova. Stillingen innebærer også ansvar for å delta i tett samarbeid med planmyndighetene i kommunene og andre aktører knyttet til plan- og byutviklingsprosesser i hele geografien. Det kan også være aktuelt å bidra inn mot Oslo og Innlandet. Det er stor planaktivitet og høy teknisk og prosessuell kompleksitet i området. Arbeid med trafikksikkerhet, arbeidsvarsling, skilt, signal, støy, luft og vann, ligger også til seksjonens oppgaver.
Arbeidsted er Drammen eller Moss.
Du vil få varierte, spennende og utfordrende arbeidsoppgaver hos oss som blant annet:
Du må ha:
Det er ønskelig med:
Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra HKDIR (https:hkdir.no/utdanning-fra-utlandet).
Vi ser etter deg som
Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et solid og kunnskapsdelende fagmiljø. Du påvirker samfunnsutviklingen og får bidra til fremtidens løsninger på ditt fagfelt. Vi gir deg ansvarsfulle oppgaver og du vil få utvikle deg, både faglig og personlig, i takt med samfunnets nye utfordringer. Vi tar godt i mot deg, og du blir en del av et fellesskap med godt arbeidsmiljø i hele landet.
Vi tilbyr deg også disse godene:
Din lønn avtales i samsvar med vår lønnspolitikk.
Krav til søknaden
Fyll ut feltene "Utdannelse" og "Arbeidserfaring" og last opp relevante vitnemål og eventuelle attester.
Tester og bakgrunnssjekk
Vi bruker arbeidspsykologiske tester for å vurdere kandidaters egenskaper, ferdigheter og egnethet for stillingen. Disse testene bidrar til å sikre en rettferdig og objektiv vurdering av alle kandidater, og de hjelper oss med å finne den mest kvalifiserte personen for stillingen. Vi bruker også bakgrunnssjekk på utvalgte stillinger for å verifisere og søke etter informasjon som kan ha betydning for rekrutteringsprosessen.
Positiv særbehandling
Statens vegvesen verdsetter mangfold og ønsker en inkluderende arbeidsplass. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. Kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn vil få mulighet for positiv særbehandling. Les mer om positiv særbehandling på arbeidsgiverportalen.
Søkerlista er offentlig
Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Hvis vi ikke kan ta ønsket ditt til følge, tar vi kontakt med deg.
Om bedriften
Om Statens vegvesen
Statens vegvesen er hjertet i Norges veisektor, og vi jobber hver dag for å sikre et effektivt, trygt og helhetlig transportsystem. Som den største aktøren innen veitransport i Norge, har vi ansvaret for riks- og europaveiene, samt sikkerheten til alle som ferdes langs veien. Vårt oppdrag er å planlegge, bygge, drifte og vedlikeholde denne kritiske infrastrukturen.
Vi utvikler regelverk og standarder som gjelder for alle veieiere i Norge, og gjennom vårt arbeid med trafikanter og kjøretøy, ny teknologi og digitale tjenester, sørger vi for at både folk og næringsliv har tilgang til enkle, effektive, trygge og miljøvennlige transportmuligheter.
Statens vegvesen består av to forvaltningsnivåer - et direktorat og seks landsdekkende divisjoner, som sammen jobber for å gjøre veiene våre bedre for alle.
Divisjon IT har et helhetlig ansvar for at all digitalisering i Vegvesenet gjøres fremtidsrettet, smidig og sikkert på tvers av etatens fagområder. Divisjonen ivaretar utvikling av etatens digitale kanaler og tjenester, er partner for fagsiden og en pådriver for innovasjon og utvikling av nye, brukervennlige løsninger. Vi støtter fagsiden fra idé til realisering, med smidige prosjekter og leveranser. Divisjonen har over 450 medarbeidere over hele landet, med hovedkontor i Drammen.
Tittel
Plan- og vegforvalter
Oppstart
Type engasjement
Fast
Sektor
Offentlig
Omfang
Heltid
Antall stillinger
1
Kontaktperson
Om stillingen
Om stillingen
Som planforvalter hos oss vil du få mulighet til å bidra i både samfunnsutvikling og faglig utvikling innen planfaget.
Vi er 18 medarbeidere i seksjonen som samarbeider godt med Oslo seksjonen for å løse oppgaver innenfor felles forvaltningsområde. Vi samarbeider bredt internt for å løse sakene. Vi er en gjeng som trives godt sammen og har det kjekt og travelt på jobb.
Stillingen inngår i et team av planforvaltere sammen med Osloseksjonen. Planforvalterne har ansvar for lovpålagte plan- og vegforvaltningssaker, og ivaretar Vegvesenets interesser utfra plan- og bygningsloven og veglova. Stillingen innebærer også ansvar for å delta i tett samarbeid med planmyndighetene i kommunene og andre aktører knyttet til plan- og byutviklingsprosesser i hele geografien. Det kan også være aktuelt å bidra inn mot Oslo og Innlandet. Det er stor planaktivitet og høy teknisk og prosessuell kompleksitet i området. Arbeid med trafikksikkerhet, arbeidsvarsling, skilt, signal, støy, luft og vann, ligger også til seksjonens oppgaver.
Arbeidsted er Drammen eller Moss.
Du vil få varierte, spennende og utfordrende arbeidsoppgaver hos oss som blant annet:
Du må ha:
Det er ønskelig med:
Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra HKDIR (https:hkdir.no/utdanning-fra-utlandet).
Vi ser etter deg som
Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et solid og kunnskapsdelende fagmiljø. Du påvirker samfunnsutviklingen og får bidra til fremtidens løsninger på ditt fagfelt. Vi gir deg ansvarsfulle oppgaver og du vil få utvikle deg, både faglig og personlig, i takt med samfunnets nye utfordringer. Vi tar godt i mot deg, og du blir en del av et fellesskap med godt arbeidsmiljø i hele landet.
Vi tilbyr deg også disse godene:
Din lønn avtales i samsvar med vår lønnspolitikk.
Krav til søknaden
Fyll ut feltene "Utdannelse" og "Arbeidserfaring" og last opp relevante vitnemål og eventuelle attester.
Tester og bakgrunnssjekk
Vi bruker arbeidspsykologiske tester for å vurdere kandidaters egenskaper, ferdigheter og egnethet for stillingen. Disse testene bidrar til å sikre en rettferdig og objektiv vurdering av alle kandidater, og de hjelper oss med å finne den mest kvalifiserte personen for stillingen. Vi bruker også bakgrunnssjekk på utvalgte stillinger for å verifisere og søke etter informasjon som kan ha betydning for rekrutteringsprosessen.
Positiv særbehandling
Statens vegvesen verdsetter mangfold og ønsker en inkluderende arbeidsplass. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. Kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn vil få mulighet for positiv særbehandling. Les mer om positiv særbehandling på arbeidsgiverportalen.
Søkerlista er offentlig
Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Hvis vi ikke kan ta ønsket ditt til følge, tar vi kontakt med deg.
Om bedriften
Om Statens vegvesen
Statens vegvesen er hjertet i Norges veisektor, og vi jobber hver dag for å sikre et effektivt, trygt og helhetlig transportsystem. Som den største aktøren innen veitransport i Norge, har vi ansvaret for riks- og europaveiene, samt sikkerheten til alle som ferdes langs veien. Vårt oppdrag er å planlegge, bygge, drifte og vedlikeholde denne kritiske infrastrukturen.
Vi utvikler regelverk og standarder som gjelder for alle veieiere i Norge, og gjennom vårt arbeid med trafikanter og kjøretøy, ny teknologi og digitale tjenester, sørger vi for at både folk og næringsliv har tilgang til enkle, effektive, trygge og miljøvennlige transportmuligheter.
Statens vegvesen består av to forvaltningsnivåer - et direktorat og seks landsdekkende divisjoner, som sammen jobber for å gjøre veiene våre bedre for alle.
Divisjon IT har et helhetlig ansvar for at all digitalisering i Vegvesenet gjøres fremtidsrettet, smidig og sikkert på tvers av etatens fagområder. Divisjonen ivaretar utvikling av etatens digitale kanaler og tjenester, er partner for fagsiden og en pådriver for innovasjon og utvikling av nye, brukervennlige løsninger. Vi støtter fagsiden fra idé til realisering, med smidige prosjekter og leveranser. Divisjonen har over 450 medarbeidere over hele landet, med hovedkontor i Drammen.
Relaterte stillinger
Plan- og vegforvalter
Statens vegvesen
MOSS
Over en måned siden