Ønsker du å bli vår nye rådgiver i lønnsavdelingen?
Lillestrøm kommune
Jonas Lies gate 18, 2000 LILLESTRØM
To uker siden
Om stillingen
Vi i Lillestrøm kommune søker nå en dyktig og engasjert rådgiver til vår lønnsavdeling. Stillingen er delt i to: 50 % av tiden vil du jobbe med daglig drift og lønnsutbetaling, og de resterende 50 % vil du ha systemansvar for Visma Enterprise Plus HRM Lønn.
Dette er en spennende mulighet for deg som ønsker å kombinere operativt arbeid med system forvaltning i en organisasjon med høy aktivitet og stort ansvar.
Lønnsavdelingen i Lillestrøm kommune består av 12,6 årsverk, og har ansvar for lønnsutbetaling, refusjoner, avstemming og rapportering for ca. 9–12 000 lønninger i måneden – fordelt på tre virksomheter.
Arbeidsoppgaver
- Delta i daglige lønnsoppgaver, bidra til at utbetalinger skjer korrekt og til rett tid og at kommunen mottar riktige refusjoner.
- Ivareta regelverk knyttet til lønn, fravær og refusjoner
- Systemansvar for Visma Enterprise Plus HRM Lønn
- Forenkle og videreutvikle løsninger, inkludert samspill med forsystemer
- Sikre korrekt rapportering til offentlige myndigheter og internkontroll
- Bidra til kompetanseheving internt i avdelingen
Kvalifikasjoner
- Fortrinnsvis utdannelse på høyskolenivå innen regnskap eller administrasjon. Utdanningskravet kan fravikes ved lang og relevant erfaring fra arbeidsområdet
- Erfaring fra lønnsarbeid og gjerne arbeid med refusjoner og fravær
- Ønskelig med kjennskap til, og helst erfaring med, Visma Enterprise Plus HRM
- God innsikt i relevant i gjeldene lover, forskrift, tariffer knyttet til lønns- og fraværs oppgaver
- Forståelse av skatteplikt, a-melding, forskuddstrekk, kontante ytelser, utgiftsgodtgjørelser, refusjoner og arbeidsgiveravgift
- God IT-forståelse
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
Personlige egenskaper
- Er strukturert, systematisk og nøyaktig
- Trives i en hektisk hverdag og håndterer perioder med høyt tempo
- Har god samarbeidsevne
- Ønsker å være en pådriver for faglig utvikling og kvalitet
- Personlig egnethet vektlegges
Vi tilbyr
- Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring som gjelder på fritid
- Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer
- Fleksibel arbeidstid
- Hjemmekontor inntil to dager pr uke kan avtales
- Lønnsplassering i henhold til hovedtariffavtale med stillingstittel rådgiver
Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge.
Vitnemål og attester lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet
Kontaktinformasjon
Mette Østli, Avdelingsleder, +4790198576Arbeidssted
Jonas Lies gate 182000 Lillestrøm
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Lillestrøm kommuneReferansenr.: 4978412627
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 18.06.2025
Om bedriften
Lillestrøm er Norges niende største kommune. Vi har ca. 95.000 innbyggere, og en beliggenhet midt mellom Oslo og Gardermoen på Nedre Romerike. Vi baserer vår virksomhet på FNs bærekraftsmål, med fokus på klima og miljø. Verdiene våre er Tillit - Inkludering - Nyskaping. Besøk oss på https://www.lillestrom.kommune.no/
Tittel
Rådgiver
Oppstart
Type engasjement
Fast
Sektor
Offentlig
Omfang
Heltid
Antall stillinger
1
Kontaktperson
Sjekk lønna di!
Om stillingen
Vi i Lillestrøm kommune søker nå en dyktig og engasjert rådgiver til vår lønnsavdeling. Stillingen er delt i to: 50 % av tiden vil du jobbe med daglig drift og lønnsutbetaling, og de resterende 50 % vil du ha systemansvar for Visma Enterprise Plus HRM Lønn.
Dette er en spennende mulighet for deg som ønsker å kombinere operativt arbeid med system forvaltning i en organisasjon med høy aktivitet og stort ansvar.
Lønnsavdelingen i Lillestrøm kommune består av 12,6 årsverk, og har ansvar for lønnsutbetaling, refusjoner, avstemming og rapportering for ca. 9–12 000 lønninger i måneden – fordelt på tre virksomheter.
Arbeidsoppgaver
- Delta i daglige lønnsoppgaver, bidra til at utbetalinger skjer korrekt og til rett tid og at kommunen mottar riktige refusjoner.
- Ivareta regelverk knyttet til lønn, fravær og refusjoner
- Systemansvar for Visma Enterprise Plus HRM Lønn
- Forenkle og videreutvikle løsninger, inkludert samspill med forsystemer
- Sikre korrekt rapportering til offentlige myndigheter og internkontroll
- Bidra til kompetanseheving internt i avdelingen
Kvalifikasjoner
- Fortrinnsvis utdannelse på høyskolenivå innen regnskap eller administrasjon. Utdanningskravet kan fravikes ved lang og relevant erfaring fra arbeidsområdet
- Erfaring fra lønnsarbeid og gjerne arbeid med refusjoner og fravær
- Ønskelig med kjennskap til, og helst erfaring med, Visma Enterprise Plus HRM
- God innsikt i relevant i gjeldene lover, forskrift, tariffer knyttet til lønns- og fraværs oppgaver
- Forståelse av skatteplikt, a-melding, forskuddstrekk, kontante ytelser, utgiftsgodtgjørelser, refusjoner og arbeidsgiveravgift
- God IT-forståelse
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
Personlige egenskaper
- Er strukturert, systematisk og nøyaktig
- Trives i en hektisk hverdag og håndterer perioder med høyt tempo
- Har god samarbeidsevne
- Ønsker å være en pådriver for faglig utvikling og kvalitet
- Personlig egnethet vektlegges
Vi tilbyr
- Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring som gjelder på fritid
- Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer
- Fleksibel arbeidstid
- Hjemmekontor inntil to dager pr uke kan avtales
- Lønnsplassering i henhold til hovedtariffavtale med stillingstittel rådgiver
Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge.
Vitnemål og attester lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet
Kontaktinformasjon
Mette Østli, Avdelingsleder, +4790198576Arbeidssted
Jonas Lies gate 182000 Lillestrøm
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Lillestrøm kommuneReferansenr.: 4978412627
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 18.06.2025
Om bedriften
Lillestrøm er Norges niende største kommune. Vi har ca. 95.000 innbyggere, og en beliggenhet midt mellom Oslo og Gardermoen på Nedre Romerike. Vi baserer vår virksomhet på FNs bærekraftsmål, med fokus på klima og miljø. Verdiene våre er Tillit - Inkludering - Nyskaping. Besøk oss på https://www.lillestrom.kommune.no/
Relaterte stillinger