Operativ Innkjøper
Statnett
Nydalen allé 33, 0484 OSLO
To uker siden
Om stillingen
Statnett har ansvar for å utvikle, bygge og drifte det norske kraftnettet – en bærebjelke i det grønne skiftet. Våre innkjøpsprosesser er avgjørende for å sikre en stabil og fremtidsrettet strømforsyning, og nå styrker vi laget med tre rådgivere til Operativt innkjøp.
Innkjøp og leverandørstyring er en konsernfunksjon i Statnett med ansvar for å legge rammer for og gjennomføre innkjøp til våre prosjekter, drift og administrative funksjoner. Funksjonen er en del av forretningsområdet Teknologi & Transformasjon, som ser innovasjon, teknologiutvikling og anskaffelser i sammenheng for å sikre effektive og fremtidsrettede løsninger.
Som rådgiver i vår seksjon blir du en sentral ressurs i anskaffelser av teknisk materiell og tjenester nødvendig både for å utvikle og drifte strømnettet. Du vil jobbe tett med tekniske fagmiljøer, bidra til effektive innkjøpsprosesser og sørge for at våre interne kunder får de beste løsningene – både kommersielt og teknologisk.
Hvorfor velge Statnett?
Arbeidssted vil være alle Statnett sine lokasjoner.
Arbeidsoppgaver:
Du trives i en operativ rolle, har god kommersiell forståelse og evner å håndtere flere prosesser samtidig. Vi ser etter deg som er nøyaktig, strukturert og god på relasjonsbygging.
Du har:
Om bedriften
Vårt oppdrag er å sikre strømforsyningen i Norge døgnet rundt hele året. Det gjør vi ved å utvikle og drifte strømnettet slik at det møter alle krav fra samfunnet rundt oss. Vi leverer et robust og effektivt strømnett som er avgjørende for at vi når Norges klimamål, og bærekraftig verdiskaping for våre kunder og samfunnet.
Visjonen vår:
Statnett er sentral i den grønne omstillingen i dag og for kommende generasjoner. Sikker og robust strømforsyning skaper grobunn for gode liv og bærekraftig verdiskaping.
Våre verdier skal være rettesnor for våre handlinger, hvordan vi samarbeider og våre valg
Hvorfor skal du velge å jobbe i Statnett?
Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke,
uavhengig av kjønn, kulturell bakgrunn, hull i CV-en eller funksjonsevne.
Krav til søknaden din
Vi behandler kun søknader som registreres elektronisk med relevante vedlegg. Statnett forvalter kritisk infrastruktur og følger retningslinjer og lovpålagte sikkerhetskrav fra norske myndigheter i våre ansettelsesprosesser. Vi foretar bakgrunnssjekk og gjør egnethetsvurdering med hjemmel i energiloven ved ansettelse. Dersom stillingen krever sikkerhetsklarering etter sikkerhetsloven, må du være villig til å oppgi relevante opplysninger.
Tittel
Rådgiver/Seniorrådgiver
Oppstart
Type engasjement
Fast
Sektor
Offentlig
Omfang
Heltid
Antall stillinger
3
Kontaktperson
Om stillingen
Statnett har ansvar for å utvikle, bygge og drifte det norske kraftnettet – en bærebjelke i det grønne skiftet. Våre innkjøpsprosesser er avgjørende for å sikre en stabil og fremtidsrettet strømforsyning, og nå styrker vi laget med tre rådgivere til Operativt innkjøp.
Innkjøp og leverandørstyring er en konsernfunksjon i Statnett med ansvar for å legge rammer for og gjennomføre innkjøp til våre prosjekter, drift og administrative funksjoner. Funksjonen er en del av forretningsområdet Teknologi & Transformasjon, som ser innovasjon, teknologiutvikling og anskaffelser i sammenheng for å sikre effektive og fremtidsrettede løsninger.
Som rådgiver i vår seksjon blir du en sentral ressurs i anskaffelser av teknisk materiell og tjenester nødvendig både for å utvikle og drifte strømnettet. Du vil jobbe tett med tekniske fagmiljøer, bidra til effektive innkjøpsprosesser og sørge for at våre interne kunder får de beste løsningene – både kommersielt og teknologisk.
Hvorfor velge Statnett?
Arbeidssted vil være alle Statnett sine lokasjoner.
Arbeidsoppgaver:
Du trives i en operativ rolle, har god kommersiell forståelse og evner å håndtere flere prosesser samtidig. Vi ser etter deg som er nøyaktig, strukturert og god på relasjonsbygging.
Du har:
Om bedriften
Vårt oppdrag er å sikre strømforsyningen i Norge døgnet rundt hele året. Det gjør vi ved å utvikle og drifte strømnettet slik at det møter alle krav fra samfunnet rundt oss. Vi leverer et robust og effektivt strømnett som er avgjørende for at vi når Norges klimamål, og bærekraftig verdiskaping for våre kunder og samfunnet.
Visjonen vår:
Statnett er sentral i den grønne omstillingen i dag og for kommende generasjoner. Sikker og robust strømforsyning skaper grobunn for gode liv og bærekraftig verdiskaping.
Våre verdier skal være rettesnor for våre handlinger, hvordan vi samarbeider og våre valg
Hvorfor skal du velge å jobbe i Statnett?
Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke,
uavhengig av kjønn, kulturell bakgrunn, hull i CV-en eller funksjonsevne.
Krav til søknaden din
Vi behandler kun søknader som registreres elektronisk med relevante vedlegg. Statnett forvalter kritisk infrastruktur og følger retningslinjer og lovpålagte sikkerhetskrav fra norske myndigheter i våre ansettelsesprosesser. Vi foretar bakgrunnssjekk og gjør egnethetsvurdering med hjemmel i energiloven ved ansettelse. Dersom stillingen krever sikkerhetsklarering etter sikkerhetsloven, må du være villig til å oppgi relevante opplysninger.
Relaterte stillinger
Operativ Innkjøper
Statnett
OSLO
To uker siden