Vi søker en engasjert person til å lede og utvikle fritids- og frivillighetsarbeidet i vår kommune.
Modum kommune Kultur og fritid
Rådhusveien 1, 3370 MODUM
To måneder siden
Om stillingen
Vi søker en engasjert avdelingsleder til å lede og utvikle fritids- og frivillighetsarbeidet i vår kommune. Stillingen innebærer overordnet ansvar for barne- og ungdomstilbud, frivilligsentral og frivillig arbeid, idrett, fritidskontakter og BUA (utlån av sports- og fritidsutstyr).
Arbeidsoppgaver
- Lede og utvikle avdelingen for fritid og frivillighet.
- Ansvar for å planlegge og gjennomføre aktiviteter og arrangementer i avdelingen og i samarbeid med andre avdelinger i etaten/kommunen.
- Utvikle samarbeide med frivillige lag/foreninger/organisasjoner og andre relevante aktører.
- Budsjett- og økonomiansvar for avdelingen.
- Samarbeid internt og eksternt med aktører som jobber med tjenestens målgrupper for å sikre et helhetlig tilbud.
Kvalifikasjoner
- Relevant høyere utdanning (minimum 3-årig) innenfor relevante fagområder.
- Minimum 3 års ledererfaring, helst innenfor relevant felt.
- Erfaring fra arbeid med barn og ungdom, gjerne i en lederrolle.
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner.
- God digital kompetanse.
- Evne til å motivere og engasjere både ansatte og frivillige.
- Strukturert og resultatorientert med god økonomiforståelse.
Annet
- Gyldig politiattest må fremlegges før tiltredelse.
Vi trenger deg som
- Ser løsninger og kan tenke smart og kreativt.
- Har evnen til å sette deg inn i barn og ungdoms utfordringer, ønsker og behov.
- Kan arbeide strukturert over tid og samtidig ta utfordringer som kommer «rekende på en fjøl».
- Ønsker og kan samhandle med kollegaer, ansatte i kommunen og kommunens innbyggere for å gi gode tjenester.
- Har gode evner til å kommunisere, både i dialog og i grupper.
- Har stor gjennomføringskraft.
- Initiativrik, løsningsorientert og med godt humør.
Vi tilbyr
- En spennende og utfordrende stilling i en kommune med stort fokus på fritid og frivillighet.
- Gode muligheter for faglig og personlig utvikling.
- Et godt arbeidsmiljø med engasjerte kolleger.
- Lønns- og arbeidsvilkår etter avtale. Stillingen er omfattet av kommunal fleksitidsavtale.
- Pensjonsavtale i KLP.
Pensjon i KLP
I denne stillingen vil du få en av Norges sikreste pensjonsordninger: offentlig tjenestepensjon. Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å jobbe og livet ut. Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon hvis noe uventet skulle skje. Med pensjonsrett i KLP får du medlemspris og gunstige betingelser på en rekke bank, forsikring og spareprodukter. Kort fortalt om offentlig tjenestepensjon kan du lese her. Se mer informasjon om fordelene dine som ansatt i Modum kommune med pensjon i KLP her.
Offentlig søkerliste
Etter søknadsfristen vil det bli utarbeidet en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, kjønn, bostedskommune og nåværende stilling. Har du bedt om å bli unntatt offentlighet må dette begrunnes. Hvis begrunnelsen ikke blir tatt til følge, vil søkeren bli varslet om dette. Søkere som ikke oppgir begrunnelse vil bli oppført på offentlig søkerliste.
Om bedriften
Tittel
Avdelingsleder fritid og frivillighet
Oppstart
Type engasjement
Fast
Sektor
Offentlig
Omfang
Heltid
Antall stillinger
1
Kontaktperson
Om stillingen
Vi søker en engasjert avdelingsleder til å lede og utvikle fritids- og frivillighetsarbeidet i vår kommune. Stillingen innebærer overordnet ansvar for barne- og ungdomstilbud, frivilligsentral og frivillig arbeid, idrett, fritidskontakter og BUA (utlån av sports- og fritidsutstyr).
Arbeidsoppgaver
- Lede og utvikle avdelingen for fritid og frivillighet.
- Ansvar for å planlegge og gjennomføre aktiviteter og arrangementer i avdelingen og i samarbeid med andre avdelinger i etaten/kommunen.
- Utvikle samarbeide med frivillige lag/foreninger/organisasjoner og andre relevante aktører.
- Budsjett- og økonomiansvar for avdelingen.
- Samarbeid internt og eksternt med aktører som jobber med tjenestens målgrupper for å sikre et helhetlig tilbud.
Kvalifikasjoner
- Relevant høyere utdanning (minimum 3-årig) innenfor relevante fagområder.
- Minimum 3 års ledererfaring, helst innenfor relevant felt.
- Erfaring fra arbeid med barn og ungdom, gjerne i en lederrolle.
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner.
- God digital kompetanse.
- Evne til å motivere og engasjere både ansatte og frivillige.
- Strukturert og resultatorientert med god økonomiforståelse.
Annet
- Gyldig politiattest må fremlegges før tiltredelse.
Vi trenger deg som
- Ser løsninger og kan tenke smart og kreativt.
- Har evnen til å sette deg inn i barn og ungdoms utfordringer, ønsker og behov.
- Kan arbeide strukturert over tid og samtidig ta utfordringer som kommer «rekende på en fjøl».
- Ønsker og kan samhandle med kollegaer, ansatte i kommunen og kommunens innbyggere for å gi gode tjenester.
- Har gode evner til å kommunisere, både i dialog og i grupper.
- Har stor gjennomføringskraft.
- Initiativrik, løsningsorientert og med godt humør.
Vi tilbyr
- En spennende og utfordrende stilling i en kommune med stort fokus på fritid og frivillighet.
- Gode muligheter for faglig og personlig utvikling.
- Et godt arbeidsmiljø med engasjerte kolleger.
- Lønns- og arbeidsvilkår etter avtale. Stillingen er omfattet av kommunal fleksitidsavtale.
- Pensjonsavtale i KLP.
Pensjon i KLP
I denne stillingen vil du få en av Norges sikreste pensjonsordninger: offentlig tjenestepensjon. Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å jobbe og livet ut. Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon hvis noe uventet skulle skje. Med pensjonsrett i KLP får du medlemspris og gunstige betingelser på en rekke bank, forsikring og spareprodukter. Kort fortalt om offentlig tjenestepensjon kan du lese her. Se mer informasjon om fordelene dine som ansatt i Modum kommune med pensjon i KLP her.
Offentlig søkerliste
Etter søknadsfristen vil det bli utarbeidet en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, kjønn, bostedskommune og nåværende stilling. Har du bedt om å bli unntatt offentlighet må dette begrunnes. Hvis begrunnelsen ikke blir tatt til følge, vil søkeren bli varslet om dette. Søkere som ikke oppgir begrunnelse vil bli oppført på offentlig søkerliste.
Om bedriften
Relaterte stillinger
MK
Vi søker en engasjert person til å lede og utvikle fritids- og frivillighetsarbeidet i vår kommune.
Modum kommune Kultur og fritid
VIKERSUND
To måneder siden