Leder for bedriftshelsetjenesten
Departementenes sikkerhets- og serviceorganisasjon (DSS)
OSLO
3 dager siden
Leder for bedriftshelsetjenesten
Departementenes sikkerhets- og serviceorganisasjon (DSS)
Akersgata 59, 0180 OSLO
3 dager siden
kr 409 - 505
Per time
kr 70 833 - 87 500
Per måned
kr 850 000 - 1 050 000
Per år
Oppsummert av KI
Rapporter feilOm stillingen
Om seksjonen BHT og stillingen
Bedriftshelsetjenesten (BHT) er en fagkyndig og rådgivende tjeneste innen forebyggende HMS-arbeid og tjenesten er godkjent av arbeidstilsynet. BHT arbeider med å redusere risiko for psykiske og fysiske helseplager og styrke arbeidshelse og arbeidsglede gjennom kartlegginger av arbeidsmiljøet, rådgivning og relasjonsarbeid, organisasjonslæring, målrettete helsekontroller, ergonomiske tilrettelegginger og tiltak for å fremme fysisk aktivitet.
Departementsfelleskapet er i spennende utvikling og innflytning til nytt regjeringskvartal står nå på trappene. I takt med dette er også BHT en tjeneste i vekst og endring. BHT består pr i dag av tre psykologer, en sykepleier/jordmor, tre fysioterapeuter og en helsesekretær. BHT kjennetegnes av et stort felles engasjement for å bidra til at ansatte i departementsfellesskapet har en helsefremmende arbeidsplass.
Kontaktnettet er bredt, BHT deltar på mange ulike arenaer og treffer ansatte fra hele departementsfellesskapet på alle nivå. Som leder av BHT vil du lede dedikerte, løsningsorienterte, selvstendige og positive medarbeidere med solid kompetanse og lang erfaring. Teamet samarbeider godt, drar veksler på hverandres faglige og personlige ressurser og trives med å løse oppgaver sammen på tvers av faglige grenser. Arbeidsmiljøet i seksjonen er svært godt, med toppskår innenfor samtlige områder på siste arbeidsmiljøundersøkelse.
Ansvar og oppgaver du får jobb med
Faglig og administrativt ansvar og ledelse av seksjonen, herunder:
- Sikre at arbeidet utføres etter avklarte rammer og iht. lovkrav om godkjent BHT
- Lede og videreutvikle seksjonen i tråd med behov og endringer i departementsfelleskapet
- Legge til rette for å opprettholde det gode arbeids- og fagmiljøet i BHT
- Personalansvar for seksjonens medarbeidere
- Budsjettansvar
- Løpende håndtering av administrative oppgaver
- Delta i det strategiske arbeidet for at BHT og DSS skal nå sine mål
- Samarbeide om fag og strategi med departementene, Statsministerens kontor, DIO, DSS og eksterne samarbeidspartnere.
- Bidra i operativt arbeid innenfor BHTs mandat med bakgrunn i din helsefaglige kompetanse
Kvalifikasjoner og egenskaper
Vi søker en varm, samfunnsengasjert leder med god rolleforståelse.
Det er nødvendig at du har disse kvalifikasjonene (må-krav):
- Du er autorisert helsepersonell (fysioterapeut, lege, sykepleier, eller psykolog) - HPR-nummer skal oppgis i søknaden
- Relevant ledererfaring, herunder erfaring som leder i stilling med faglig ansvar, personal- og budsjettansvar
- Erfaring fra arbeid i BHT
- Det er ønskelig at du har gjennomført lederutdanning, lederutviklingsprogram eller tilsvarende, men erfaring og personlig egnethet kan veie opp for dette.
Hva slags person er du?
Vi søker en person som kjenner seg igjen i DSS sitt kundeløfte "Sammen for felleskapet", og som vil være en god ambassadør for våre verdier:
Hjelpsom, engasjert og profesjonell.
Personlige egenskaper og ferdigheter:
- Du har god rolleforståelse
- Du er strukturert og god til å prioritere
- Du håndterer uforutsigbarhet, er fleksibel, åpen og serviceinnstilt
- Du setter deg raskt inn i problemstillinger og finner gode løsninger
- Du er nysgjerrig og klok
- Du har god relasjonskompetanse, er varm, raus og samarbeider godt med andre
- Du bidrar aktivt til et godt faglig og sosialt arbeidsmiljø
- Du involverer teamet aktivt i ditt arbeid som leder
- Du styrker medarbeiderne og viser tillit gjennom tydelig ansvar og handlingsrom
- Du gir anerkjennelse og konstruktive tilbakemeldinger
- Du kommuniserer på en tydelig og tillitvekkende måte
- Du har gode digitale ferdigheter
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.
Mangfold
I DSS har vi et mål om å være en arbeidsgiver som speiler mangfoldet i samfunnet. Mangfold er en styrke og gjør at vi kan løse oppgavene våre enda bedre. Derfor ønsker vi velkommen til søkere med ulike kompetanser, arbeids- og livserfaring, og søkere som av ulike årsaker ikke kan dokumentere en sammenhengende yrkeskarriere. Videre ønsker vi å sørge for tilrettelegging på arbeidsplassen dersom det er behov for det. Alle kvalifiserte søkere vil bli vurdert.
Vi tilbyr
Vi ønsker deg velkommen inn i et arbeidsfellesskap med dyktige kolleger som er stolte av jobben sin. I DSS er det et godt arbeidsmiljø, du får gode kollegaer og utviklingsmuligheter. Som statlig etat er DSS underlagt lov- og avtaleverk som sikrer de ansatte ryddige arbeids- og tjenesteforhold. Vi kan tilby et bredt tilbud av sosiale, kulturelle og sportslige aktiviteter. Pensjons- og forsikringsordning i Statens pensjonskasse.
Lønn: Kr 850 000 – 1 050 000. i stilling som seksjonssjef (kode 1211). Stillingen lønnes iht. hovedtariffavtalene i staten og DSS’ lønnspolitikk. Lønnsplassering avhenger av kvalifikasjoner. For spesielt kvalifisert søker kan høyere lønn vurderes.
Les dette før du søker
Når du trykker på "Søk stillingen" kommer du over i rekrutteringsportalen og må logge inn. I portalen er det viktig at du:
- Fyller ut CV-feltene i portalen (selv om du legger ved en ferdigutfylt CV). Dette er nødvendig for bl.a. å ivareta kravet om fullstendige søkerlister
- Laster inn vedlegg (vitnemål, kurs/sertifiseringer og arbeidsbekreftelser). Utdanning fra utlandet må dokumenteres med godkjenning fra NOKUT eller HKDir
- Det bør registreres minst to referansepersoner
- Hvis du krysser av for overtallighet, må du vedlegge overtallighetsattesten (Et skriftlig bevis på at du er overtallig fra en statlig virksomhet, og at du derfor kan ha fortrinnsrett til andre stillinger i staten)
Vi gjør oppmerksom på at vi aldri vil be om BankID-informasjon eller lignende i forbindelse med søknadsprosessen.
Unntatt offentlighet fra offentlig søkerliste: For at vi skal kunne vurdere et ønske om reservasjon fra søkerlisten, må din begrunnelse inneholde konkret hva slags ulempe det vil ha for deg. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge. I samsvar med offentlighetsloven § 25 gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt å bli unntatt offentlighet.
DSS benytter bakgrunnssjekk fra Semac i noen av våre rekrutteringsprosesser. Bakgrunnssjekk utføres etter samtykke, og innebærer bla at vi verifiserer CV og annen søknadsdokumentasjon i forbindelse med ansettelsen.
Hvis du har spørsmål til stillingen, er du velkommen til å kontakte fungerende avdelingsdirektør Monica Friis , tlf: 46 88 00 67, e-post: Monica-Christin.Friis@dss.dep.no
eller psykologspesialist Eline Røed-Bottenvann, tlf: 40 85 83 75, e-post: Eline.Roed-Bottenvann@dss.dep.no
Spørsmål om rekrutteringsprosessen kan rettes til: rekrutteringsrådgiver Guri Løbø e-post: guri.lobo@dss.dep.no
Om bedriften
Departementenes sikkerhets- og serviceorganisasjon (DSS) er hovedleverandør av sikkerhetstjenester, digitale tjenester og fasilitetstjenester for regjeringen og departementene. Våre verdier er; hjelpsom, engasjert og profesjonell. DSS er underlagt Digitaliserings- og forvaltningsdepartementet (DFD), har ca. 600 ansatte og er lokalisert sentralt i Oslo.
Avdeling for kommunikasjon og HR (KH) har ansvar for kundedialog, kommunikasjon, HR-tjenester og arkiv internt i DSS. I tillegg leverer vi fellestjenester som bedriftshelsetjeneste, kurs og opplæring, kompetanseutvikling, rekrutteringstjenester, Departementsakademiet og ulike informasjonstjenester som sentralbord og bibliotek.
Bedriftshelsetjenesten (BHT) arbeider med å redusere risiko for psykiske og fysiske helseplager og styrke arbeidshelse og arbeidsglede gjennom rådgivning og relasjonsarbeid, organisasjonslæring, fysisk aktivitet og ergonomi.
Seksjon for Bedriftshelsetjenester (BHT) leverer tjenester til departementene, Statsministerens kontor, Departementenes digitaliseringsorganisasjon (DIO) og DSS.
Tittel
Leder for bedriftshelsetjenesten
Oppstart
Type engasjement
Fast
Sektor
Offentlig
Omfang
Heltid
Antall stillinger
1
Kontaktperson
Sjekk lønna di!
Om stillingen
Om seksjonen BHT og stillingen
Bedriftshelsetjenesten (BHT) er en fagkyndig og rådgivende tjeneste innen forebyggende HMS-arbeid og tjenesten er godkjent av arbeidstilsynet. BHT arbeider med å redusere risiko for psykiske og fysiske helseplager og styrke arbeidshelse og arbeidsglede gjennom kartlegginger av arbeidsmiljøet, rådgivning og relasjonsarbeid, organisasjonslæring, målrettete helsekontroller, ergonomiske tilrettelegginger og tiltak for å fremme fysisk aktivitet.
Departementsfelleskapet er i spennende utvikling og innflytning til nytt regjeringskvartal står nå på trappene. I takt med dette er også BHT en tjeneste i vekst og endring. BHT består pr i dag av tre psykologer, en sykepleier/jordmor, tre fysioterapeuter og en helsesekretær. BHT kjennetegnes av et stort felles engasjement for å bidra til at ansatte i departementsfellesskapet har en helsefremmende arbeidsplass.
Kontaktnettet er bredt, BHT deltar på mange ulike arenaer og treffer ansatte fra hele departementsfellesskapet på alle nivå. Som leder av BHT vil du lede dedikerte, løsningsorienterte, selvstendige og positive medarbeidere med solid kompetanse og lang erfaring. Teamet samarbeider godt, drar veksler på hverandres faglige og personlige ressurser og trives med å løse oppgaver sammen på tvers av faglige grenser. Arbeidsmiljøet i seksjonen er svært godt, med toppskår innenfor samtlige områder på siste arbeidsmiljøundersøkelse.
Ansvar og oppgaver du får jobb med
Faglig og administrativt ansvar og ledelse av seksjonen, herunder:
- Sikre at arbeidet utføres etter avklarte rammer og iht. lovkrav om godkjent BHT
- Lede og videreutvikle seksjonen i tråd med behov og endringer i departementsfelleskapet
- Legge til rette for å opprettholde det gode arbeids- og fagmiljøet i BHT
- Personalansvar for seksjonens medarbeidere
- Budsjettansvar
- Løpende håndtering av administrative oppgaver
- Delta i det strategiske arbeidet for at BHT og DSS skal nå sine mål
- Samarbeide om fag og strategi med departementene, Statsministerens kontor, DIO, DSS og eksterne samarbeidspartnere.
- Bidra i operativt arbeid innenfor BHTs mandat med bakgrunn i din helsefaglige kompetanse
Kvalifikasjoner og egenskaper
Vi søker en varm, samfunnsengasjert leder med god rolleforståelse.
Det er nødvendig at du har disse kvalifikasjonene (må-krav):
- Du er autorisert helsepersonell (fysioterapeut, lege, sykepleier, eller psykolog) - HPR-nummer skal oppgis i søknaden
- Relevant ledererfaring, herunder erfaring som leder i stilling med faglig ansvar, personal- og budsjettansvar
- Erfaring fra arbeid i BHT
- Det er ønskelig at du har gjennomført lederutdanning, lederutviklingsprogram eller tilsvarende, men erfaring og personlig egnethet kan veie opp for dette.
Hva slags person er du?
Vi søker en person som kjenner seg igjen i DSS sitt kundeløfte "Sammen for felleskapet", og som vil være en god ambassadør for våre verdier:
Hjelpsom, engasjert og profesjonell.
Personlige egenskaper og ferdigheter:
- Du har god rolleforståelse
- Du er strukturert og god til å prioritere
- Du håndterer uforutsigbarhet, er fleksibel, åpen og serviceinnstilt
- Du setter deg raskt inn i problemstillinger og finner gode løsninger
- Du er nysgjerrig og klok
- Du har god relasjonskompetanse, er varm, raus og samarbeider godt med andre
- Du bidrar aktivt til et godt faglig og sosialt arbeidsmiljø
- Du involverer teamet aktivt i ditt arbeid som leder
- Du styrker medarbeiderne og viser tillit gjennom tydelig ansvar og handlingsrom
- Du gir anerkjennelse og konstruktive tilbakemeldinger
- Du kommuniserer på en tydelig og tillitvekkende måte
- Du har gode digitale ferdigheter
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.
Mangfold
I DSS har vi et mål om å være en arbeidsgiver som speiler mangfoldet i samfunnet. Mangfold er en styrke og gjør at vi kan løse oppgavene våre enda bedre. Derfor ønsker vi velkommen til søkere med ulike kompetanser, arbeids- og livserfaring, og søkere som av ulike årsaker ikke kan dokumentere en sammenhengende yrkeskarriere. Videre ønsker vi å sørge for tilrettelegging på arbeidsplassen dersom det er behov for det. Alle kvalifiserte søkere vil bli vurdert.
Vi tilbyr
Vi ønsker deg velkommen inn i et arbeidsfellesskap med dyktige kolleger som er stolte av jobben sin. I DSS er det et godt arbeidsmiljø, du får gode kollegaer og utviklingsmuligheter. Som statlig etat er DSS underlagt lov- og avtaleverk som sikrer de ansatte ryddige arbeids- og tjenesteforhold. Vi kan tilby et bredt tilbud av sosiale, kulturelle og sportslige aktiviteter. Pensjons- og forsikringsordning i Statens pensjonskasse.
Lønn: Kr 850 000 – 1 050 000. i stilling som seksjonssjef (kode 1211). Stillingen lønnes iht. hovedtariffavtalene i staten og DSS’ lønnspolitikk. Lønnsplassering avhenger av kvalifikasjoner. For spesielt kvalifisert søker kan høyere lønn vurderes.
Les dette før du søker
Når du trykker på "Søk stillingen" kommer du over i rekrutteringsportalen og må logge inn. I portalen er det viktig at du:
- Fyller ut CV-feltene i portalen (selv om du legger ved en ferdigutfylt CV). Dette er nødvendig for bl.a. å ivareta kravet om fullstendige søkerlister
- Laster inn vedlegg (vitnemål, kurs/sertifiseringer og arbeidsbekreftelser). Utdanning fra utlandet må dokumenteres med godkjenning fra NOKUT eller HKDir
- Det bør registreres minst to referansepersoner
- Hvis du krysser av for overtallighet, må du vedlegge overtallighetsattesten (Et skriftlig bevis på at du er overtallig fra en statlig virksomhet, og at du derfor kan ha fortrinnsrett til andre stillinger i staten)
Vi gjør oppmerksom på at vi aldri vil be om BankID-informasjon eller lignende i forbindelse med søknadsprosessen.
Unntatt offentlighet fra offentlig søkerliste: For at vi skal kunne vurdere et ønske om reservasjon fra søkerlisten, må din begrunnelse inneholde konkret hva slags ulempe det vil ha for deg. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge. I samsvar med offentlighetsloven § 25 gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt å bli unntatt offentlighet.
DSS benytter bakgrunnssjekk fra Semac i noen av våre rekrutteringsprosesser. Bakgrunnssjekk utføres etter samtykke, og innebærer bla at vi verifiserer CV og annen søknadsdokumentasjon i forbindelse med ansettelsen.
Hvis du har spørsmål til stillingen, er du velkommen til å kontakte fungerende avdelingsdirektør Monica Friis , tlf: 46 88 00 67, e-post: Monica-Christin.Friis@dss.dep.no
eller psykologspesialist Eline Røed-Bottenvann, tlf: 40 85 83 75, e-post: Eline.Roed-Bottenvann@dss.dep.no
Spørsmål om rekrutteringsprosessen kan rettes til: rekrutteringsrådgiver Guri Løbø e-post: guri.lobo@dss.dep.no
Om bedriften
Departementenes sikkerhets- og serviceorganisasjon (DSS) er hovedleverandør av sikkerhetstjenester, digitale tjenester og fasilitetstjenester for regjeringen og departementene. Våre verdier er; hjelpsom, engasjert og profesjonell. DSS er underlagt Digitaliserings- og forvaltningsdepartementet (DFD), har ca. 600 ansatte og er lokalisert sentralt i Oslo.
Avdeling for kommunikasjon og HR (KH) har ansvar for kundedialog, kommunikasjon, HR-tjenester og arkiv internt i DSS. I tillegg leverer vi fellestjenester som bedriftshelsetjeneste, kurs og opplæring, kompetanseutvikling, rekrutteringstjenester, Departementsakademiet og ulike informasjonstjenester som sentralbord og bibliotek.
Bedriftshelsetjenesten (BHT) arbeider med å redusere risiko for psykiske og fysiske helseplager og styrke arbeidshelse og arbeidsglede gjennom rådgivning og relasjonsarbeid, organisasjonslæring, fysisk aktivitet og ergonomi.
Seksjon for Bedriftshelsetjenester (BHT) leverer tjenester til departementene, Statsministerens kontor, Departementenes digitaliseringsorganisasjon (DIO) og DSS.
kr 409 - 505
Per time
kr 70 833 - 87 500
Per måned
kr 850 000 - 1 050 000
Per år
Oppsummert av KI
Rapporter feilTittel
Leder for bedriftshelsetjenesten
Oppstart
Type engasjement
Fast
Sektor
Offentlig
Omfang
Heltid
Antall stillinger
1
Kontaktperson
Sjekk lønna di!
Relaterte stillinger