Er du klar til å gjøre en forskjell? Bli veileder i Nav Sandnes!
Nav, Sandnes kommune
SANDNES
30. januar 2025
Er du klar til å gjøre en forskjell? Bli veileder i Nav Sandnes!
Nav, Sandnes kommune
Hoveveien 9, 4306 SANDNES
30. januar 2025
kr 264 - 296
Per time
kr 45 717 - 51 308
Per måned
kr 548 600 - 615 700
Per år
Oppsummert av KI
Rapporter feilOm stillingen
Nav Sandnes søker engasjert medarbeider til oppfølging av sykmeldte.
God dialog gjennom et sykefravær har stor betydning for om den som er sykmeldt kommer tilbake i arbeid. Tidlig retur til arbeid, og riktig tilrettelegging, er avgjørende for at ikke flere skal falle ut av arbeidslivet. Her har Nav en viktig rolle.
Vi trenger en på laget som kan være en pådriver for dette arbeidet, som kan veilede både arbeidstaker og arbeidsgiver, ta initiativ til endring, og se muligheter i fastlåste situasjoner. Dialogmøter og oppfølgingsplaner er viktige verktøy i dette arbeidet. Nav skal legge til rette for god dialog, og gjennom hele sykefraværsperioden bistå og veilede arbeidsgiver i tilretteleggingsarbeidet. Samtidig skal den sykmeldte overholde sin aktivitetsplikt, og ikke være sykemeldt i større grad enn nødvendig, og delta på de tiltak som Nav kan tilby.
Dersom dette høres ut som en spennende og utfordrende jobb, hvor du får være med å påvirke en stor, viktig og sentral del av velferdsstaten, håper vi du vil være vår nye kollega! Menn oppfordres til å søke for å opprettholde mangfold i arbeidsmiljøet.
Arbeidsoppgaver
- Kartlegging av personers ressurser og muligheter.
- Veilede og motivere personer mot arbeid.
- Veilede og gi informasjon etter gjeldende regelverk.
- Informere om rettigheter og plikter på en god og enkel måte, skriftlig og muntlig.
- Se muligheter, tross helseutfordringer.
- Samarbeid, samhandling og relasjonsbygging med ulike aktører som arbeidsgivere, helsetjeneste, tiltaksarrangører og kommunale tjenester.
- Økonomisk råd og veiledning.
Nav er i stadig endring og utvikling, og andre arbeidsoppgaver og ansvarsområder kan bli aktuelle.
Kvalifikasjoner
Vi ser etter deg som har:
- Relevant utdannelse tilsvarende bachelor. Relevant utdanning og/ eller arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet.
- Erfaring fra arbeid med sykefraværsoppfølging.
- Gode kommunikasjonsevner og veiledningskompetanse.
- God muntlig og skriftlig framstillingsevne på norsk (minimum B2). Du må kunne formidle informasjon klart og lett.
- God digital kompetanse og evner lett å lære deg nye digitale arbeidsverktøy.
Det er ønskelig at du har:
- Kjennskap til offentlig sektor.
- Kjennskap til Nav, næringslivet og samarbeidspartnere innenfor kommunen.
- Erfaring med lovanvendelse og saksbehandling.
Personlige egenskaper
For å kunne trives og oppleve mestring i denne stillingen, er det særlig viktig at du har disse personlige egenskapene:
- Nettverksbyggende/relasjonsbygger: Du kommuniserer aktivt med mennesker både i og utenfor organisasjonen. Du oppsøker andre for å utvikle nye relasjoner og ivaretar eksisterende.
- Resultatorientert: Du fokuserer på å oppnå fastsatte mål og resultater, og gir ikke opp selv om ting noen ganger tar tid.
- Motstandsdyktig/pågangsmot: Du håndterer de daglige utfordringene i arbeidet på en tilpasningsdyktig og trygg måte, og er positiv selv i krevende situasjoner.
- Samarbeider med andre: Du deler informasjon og ekspertise for å oppnå teamresultater, og viser oppriktig interesse for andre og deres bekymringer.
- Planlegger og strukturerer: God på planlegging og struktur, og har evne til å drifte egen arbeidsdag.
Personlige egenskaper vektlegges sterkt. Det vil bli gjennomført DNV-GL-sertifisert MAP personlighetstest i rekrutteringsprosessen.
Vi tilbyr
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde.
- Et godt arbeidsmiljø preget av engasjerte og kunnskapsrike kolleger.
- Gode muligheter for faglig og personlig utvikling.
- Et godt og inkluderende arbeidsmiljø.
- Fleksibel arbeidstid.
- Tilbud om medlemskap i Hjem-jobb-hjem ordningen.
- Gode pensjons-, forsikrings- og låneordninger gjennom Statens Pensjonskasse (SPK).
- Fast stilling plassert i stillingskode 1434 Rådgiver, med årslønn for tiden 548 600 - 615 700 kr.
Les mer om NAV som arbeidsgiver på nav.no
Vitnemål, attester og tilsvarende må legges ved søknaden elektronisk på søknadstidspunktet. Utenlandske utdanningsgrader må være godkjent av NOKUT eller Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse.
Kontaktinformasjon
Nina Hermansen Ek, Avdelingsleder, 97752184, nina.hermansen.ek@nav.noArbeidssted
Hoveveien 94306 Sandnes
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAVReferansenr.: 4907828919
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 16.02.2025
Om bedriften
Sandnes kommune er kåret til Norges mest attraktive by i 2022. Visjonen vår er: "Sandnes – i sentrum for framtiden" og verdiene våre er "modig, romslig og sunn". Verdiene våre skal vise igjen hos den enkelte medarbeider og måten vi jobber på.
Sandnes ligger sentralt på Nord-Jæren, og er blant Norges mest folkerike kommuner. Den består av etablerte storby- og tettstedsområder, og er en av fylkets største landbrukskommuner. Vi har idrettsmiljø i norgestoppen, et yrende kulturliv og vakre friluftsområder på rekke og rad. Kommunen kjennetegnes dessuten av et aktivt næringsliv og en sterk kulturhistorie. Sandnes er alt dette og mye mer!
Vi ønsker å være en arbeidsgiver som gjenspeiler mangfoldet i samfunnet. Derfor oppfordrer vi alle kvalifiserte til å søke - uansett alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, religion, etnisitet eller hull i CV-en.
Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søker kan bli offentliggjort, selv om en har bedt om å bli unntatt offentlighet.
Tittel
Veileder
Oppstart
Type engasjement
Fast
Sektor
Offentlig
Omfang
Heltid
Antall stillinger
1
Kontaktperson
Om stillingen
Nav Sandnes søker engasjert medarbeider til oppfølging av sykmeldte.
God dialog gjennom et sykefravær har stor betydning for om den som er sykmeldt kommer tilbake i arbeid. Tidlig retur til arbeid, og riktig tilrettelegging, er avgjørende for at ikke flere skal falle ut av arbeidslivet. Her har Nav en viktig rolle.
Vi trenger en på laget som kan være en pådriver for dette arbeidet, som kan veilede både arbeidstaker og arbeidsgiver, ta initiativ til endring, og se muligheter i fastlåste situasjoner. Dialogmøter og oppfølgingsplaner er viktige verktøy i dette arbeidet. Nav skal legge til rette for god dialog, og gjennom hele sykefraværsperioden bistå og veilede arbeidsgiver i tilretteleggingsarbeidet. Samtidig skal den sykmeldte overholde sin aktivitetsplikt, og ikke være sykemeldt i større grad enn nødvendig, og delta på de tiltak som Nav kan tilby.
Dersom dette høres ut som en spennende og utfordrende jobb, hvor du får være med å påvirke en stor, viktig og sentral del av velferdsstaten, håper vi du vil være vår nye kollega! Menn oppfordres til å søke for å opprettholde mangfold i arbeidsmiljøet.
Arbeidsoppgaver
- Kartlegging av personers ressurser og muligheter.
- Veilede og motivere personer mot arbeid.
- Veilede og gi informasjon etter gjeldende regelverk.
- Informere om rettigheter og plikter på en god og enkel måte, skriftlig og muntlig.
- Se muligheter, tross helseutfordringer.
- Samarbeid, samhandling og relasjonsbygging med ulike aktører som arbeidsgivere, helsetjeneste, tiltaksarrangører og kommunale tjenester.
- Økonomisk råd og veiledning.
Nav er i stadig endring og utvikling, og andre arbeidsoppgaver og ansvarsområder kan bli aktuelle.
Kvalifikasjoner
Vi ser etter deg som har:
- Relevant utdannelse tilsvarende bachelor. Relevant utdanning og/ eller arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet.
- Erfaring fra arbeid med sykefraværsoppfølging.
- Gode kommunikasjonsevner og veiledningskompetanse.
- God muntlig og skriftlig framstillingsevne på norsk (minimum B2). Du må kunne formidle informasjon klart og lett.
- God digital kompetanse og evner lett å lære deg nye digitale arbeidsverktøy.
Det er ønskelig at du har:
- Kjennskap til offentlig sektor.
- Kjennskap til Nav, næringslivet og samarbeidspartnere innenfor kommunen.
- Erfaring med lovanvendelse og saksbehandling.
Personlige egenskaper
For å kunne trives og oppleve mestring i denne stillingen, er det særlig viktig at du har disse personlige egenskapene:
- Nettverksbyggende/relasjonsbygger: Du kommuniserer aktivt med mennesker både i og utenfor organisasjonen. Du oppsøker andre for å utvikle nye relasjoner og ivaretar eksisterende.
- Resultatorientert: Du fokuserer på å oppnå fastsatte mål og resultater, og gir ikke opp selv om ting noen ganger tar tid.
- Motstandsdyktig/pågangsmot: Du håndterer de daglige utfordringene i arbeidet på en tilpasningsdyktig og trygg måte, og er positiv selv i krevende situasjoner.
- Samarbeider med andre: Du deler informasjon og ekspertise for å oppnå teamresultater, og viser oppriktig interesse for andre og deres bekymringer.
- Planlegger og strukturerer: God på planlegging og struktur, og har evne til å drifte egen arbeidsdag.
Personlige egenskaper vektlegges sterkt. Det vil bli gjennomført DNV-GL-sertifisert MAP personlighetstest i rekrutteringsprosessen.
Vi tilbyr
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde.
- Et godt arbeidsmiljø preget av engasjerte og kunnskapsrike kolleger.
- Gode muligheter for faglig og personlig utvikling.
- Et godt og inkluderende arbeidsmiljø.
- Fleksibel arbeidstid.
- Tilbud om medlemskap i Hjem-jobb-hjem ordningen.
- Gode pensjons-, forsikrings- og låneordninger gjennom Statens Pensjonskasse (SPK).
- Fast stilling plassert i stillingskode 1434 Rådgiver, med årslønn for tiden 548 600 - 615 700 kr.
Les mer om NAV som arbeidsgiver på nav.no
Vitnemål, attester og tilsvarende må legges ved søknaden elektronisk på søknadstidspunktet. Utenlandske utdanningsgrader må være godkjent av NOKUT eller Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse.
Kontaktinformasjon
Nina Hermansen Ek, Avdelingsleder, 97752184, nina.hermansen.ek@nav.noArbeidssted
Hoveveien 94306 Sandnes
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAVReferansenr.: 4907828919
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 16.02.2025
Om bedriften
Sandnes kommune er kåret til Norges mest attraktive by i 2022. Visjonen vår er: "Sandnes – i sentrum for framtiden" og verdiene våre er "modig, romslig og sunn". Verdiene våre skal vise igjen hos den enkelte medarbeider og måten vi jobber på.
Sandnes ligger sentralt på Nord-Jæren, og er blant Norges mest folkerike kommuner. Den består av etablerte storby- og tettstedsområder, og er en av fylkets største landbrukskommuner. Vi har idrettsmiljø i norgestoppen, et yrende kulturliv og vakre friluftsområder på rekke og rad. Kommunen kjennetegnes dessuten av et aktivt næringsliv og en sterk kulturhistorie. Sandnes er alt dette og mye mer!
Vi ønsker å være en arbeidsgiver som gjenspeiler mangfoldet i samfunnet. Derfor oppfordrer vi alle kvalifiserte til å søke - uansett alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, religion, etnisitet eller hull i CV-en.
Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søker kan bli offentliggjort, selv om en har bedt om å bli unntatt offentlighet.
kr 264 - 296
Per time
kr 45 717 - 51 308
Per måned
kr 548 600 - 615 700
Per år
Oppsummert av KI
Rapporter feilTittel
Veileder
Oppstart
Type engasjement
Fast
Sektor
Offentlig
Omfang
Heltid
Antall stillinger
1
Kontaktperson
Relaterte stillinger