Fagkonsulent
Barnevern - Barn tiltak, Oslo kommune, Bydel Grorud
Kakkelovnskroken 3, 0954 OSLO
2 dager siden
kr 368 - 368
Per time
kr 63 858 - 63 858
Per måned
kr 766 300 - 766 300
Per år
Oppsummert av KI
Rapporter feilOm stillingen
Grorud barneverntjeneste er organisert under seksjon for hjelpetjenester for barn og unge. Dette innebærer at vi er organisert sammen med Forebyggende- og helsefremmende tjenester. Dette i tråd med oppvekstreformen med økt fokus på tidlig innsats, forbyggende arbeid og samhandling mellom tjenestestedene.
Vi er en tjeneste som har fokus på utviklingsarbeid og kontinuerlig forbedring. Tjenesten har over lengre tid hatt fokus på digitalisering og arbeidsmetoder som kan være besparende for miljøet. Herunder arbeider vi med Lean-metodikk, samt at vi i tråd med Oslo kommunes føringer bruker Microsoft 365 som et av våre arbeidsverktøy. I tillegg benyttes fagsystemet Modulus barn.
I vårt arbeid er befolkningens stemme viktig. Barneverntjenesten har fokus på hva befolkningen i bydelen er opptatt av, slik at vi bedre kan yte helhetlige tjenester med barnet i fokus. Som et ledd i dette har tjenesten egne familieveiledere, familierådskoordinatorer, voldskoordinator og flere andre spesial stillinger i hjelpe- og støttefunksjoner for resten av tjenesten. Vi har medarbeidere som er engasjerte, kompetente og utviklingsorienterte.
Tjenesten er delt inn i 5 ulike team: Administrativt-team, Mottaksteam, Undersøkelse, Tiltak og Omsorgsteam.
Vi har nå et ledig vikariat 100 % stilling som fagkonsulent ved Mottaksteam. Teamet består av Avdelingsleder, 3 mottakskonsulenter, 6 familieveiledere, 3 barnevernskonsulenter i skolen, 2 familierådskoordinatorer.
Grunnet tjenestens sammensetning oppfordrer vi personer med minoritetsbakgrunn og menn til å søke.
Arbeidsoppgaver
- Konklusjon/beslutning av innkommende bekymringsmeldinger
- Fag og koordineringsansvar for teamets fremdrift og faglige arbeid sammen med avdelingsleder. Dette innebærer faglig veiledning av teamet, både på gruppe og individ nivå
- Ansvar for videre integrering av teamet i tjenestens utvikling i henhold til Lean prinsipper - helhetsforståelse, flyt-effektivitet og kontinuerlig forbedring. Blant annet delta i Leangruppe
- Delansvar for samhandling med aktuelle instanser med tanke på utvikling av det forebyggende arbeidet i bydelen.
- Opplæring og oppfølging av nyansatte samt saksgjennomgang med de ansatte på teamet, i samarbeid med avdelingsleder.
- Lede og koordinere akuttarbeid i henhold til turnus, samt ansvar for nye akuttsaker sammen med avdelingsleder
- Intern kontroll
- Delta i arbeidsgrupper for å utvikle faget på tjenesten
- Oppfølging av statistikk og vedlikehold av interne rutiner
- Ansvar for turnusordning i samråd med avdelingsleder
- Revidering og koordinering av samarbeidsavtaler med samarbeidspartnere i samråd med avdelingsleder
- Tett samarbeid med de andre teamene på tjenesten
- Utadrettet arbeid og tverrfaglig samarbeid med barnets beste i fokus i samråd med avdelingsleder
- Rapportering av mottaksarbeidet til avdelingsleder
- Delvis stedfortrederansvar ved avdelingsleders fravær
- Noe kveldsarbeid må påregnes
Kvalifikasjoner
- 3-årig sosialfaglig utdanning, fortrinnsvis barnevernspedagog eller sosionom. Mastergrad er ønskelig
- Krav om erfaring fra førstelinjetjeneste i barnevernet, fortrinnsvis mottaksarbeid
- Erfaring fra akutt og voldsarbeid
- God kjennskap til tverrfaglig samarbeid
- Lederansvar og veiledning av ansatte er fordelaktig
- Erfaring med Lean metodikken er fordelaktig.
- Ønskelig med førerkort klasse B
- Kjennskap til oppvekstreformen
- Kjennskap til fagsystemet Modulus barn og Microsoft - 365 er en stor fordel
- Personlig egnethet vil bli sterkt vektlagt
- Det vil bli påkrevd politiattest ved ansettelse, ikke eldre enn 3 måneder
Personlige egenskaper
- Gode relasjonskompetanser hvor verdier som ydmykhet og medbestemmelse er viktige
- Gode samarbeidsevner, lojal og forståelse for linjestruktur
- Nøyaktig, utviklingsorientert, fleksibel, nytenkende og initiativtagende
- Engasjert, strukturert og tydelig
- Opptatt av å bidra til å skape et godt arbeidsmiljø
- Trives med å jobbe i et høyt arbeidstempo, samt evne til å omstille seg uten at det går utover arbeidets kvalitet
- Stor grad av selvstendighet og ansvarsbevissthet kreves
- God muntlig og skriftlig kommunikasjonsevne
Vi tilbyr
- Et faglig og ivaretagende arbeidsmiljø som er resultat- og utviklingsorientert
- Intern og ekstern veiledning.
- Strukturert kompetanseheving
- Gode forsikrings-, pensjons- og låneordninger
- Lønnsplassering i lønnstrinn 47 (kr. 766 300 pr år) etter Oslo kommunes lønnsregulativ
- Fleksitid-ordning
Kontaktinformasjon
Karoline Flesjå Solend, Stedfortreder Avdelingsleder, 91301379, karoline.solend@bgr.oslo.komune.noZemzem Adem, Avdelingsleder, zemzem.osman.adem@bgr.oslo.kommune.no
Arbeidssted
Kakkelovnskroken 30954 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Oslo kommuneReferansenr.: 4981577380
Stillingsprosent: 100%
Vikariat
Startdato: 01.08.2025
Sluttdato: 31.08.2025
Søknadsfrist: 20.06.2025
Om bedriften
Vil du være med oss å jobbe for gode levekår og livskvalitet for hele befolkningen gjennom helse, deltagelse og mestring? Da er Grorud bydelen for deg.
Bydel Grorud ligger i Groruddalen nordøst i Oslo. Bydelen har rundt 27.000 innbyggere med over 150 ulike nasjonaliteter. I 2016 fikk vi Oslo Folkehelsepris for våre folkehelseprosjekter i barnehager, skoler, fritidsklubber og i boliger for mennesker med utviklingshemming. Sammen med nabobydelene er Bydel Grorud en del av Groruddalssatsingen, som er forlenget med ti nye år fra 2017.
Les mer om bydelen her: www.bydel-grorud.oslo.kommune.no og www.facebook.com/bydelgrorud
Hvis du ønsker at søknaden skal unntas offentlighet, må du begrunne dette. Du vil bli varslet dersom begrunnelsen ikke tas til følge. Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss, uansett alder, funksjonsevne, kjønn, kjønnsidentitet, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom det er behov for det.
Bydel Grorud er en røykfri arbeidsplass.
Tittel
Fagkonsulent
Oppstart
2025-08-01
Type engasjement
Vikariat
Sektor
Offentlig
Omfang
Heltid
Antall stillinger
1
Kontaktperson
Sjekk lønna di!
Om stillingen
Grorud barneverntjeneste er organisert under seksjon for hjelpetjenester for barn og unge. Dette innebærer at vi er organisert sammen med Forebyggende- og helsefremmende tjenester. Dette i tråd med oppvekstreformen med økt fokus på tidlig innsats, forbyggende arbeid og samhandling mellom tjenestestedene.
Vi er en tjeneste som har fokus på utviklingsarbeid og kontinuerlig forbedring. Tjenesten har over lengre tid hatt fokus på digitalisering og arbeidsmetoder som kan være besparende for miljøet. Herunder arbeider vi med Lean-metodikk, samt at vi i tråd med Oslo kommunes føringer bruker Microsoft 365 som et av våre arbeidsverktøy. I tillegg benyttes fagsystemet Modulus barn.
I vårt arbeid er befolkningens stemme viktig. Barneverntjenesten har fokus på hva befolkningen i bydelen er opptatt av, slik at vi bedre kan yte helhetlige tjenester med barnet i fokus. Som et ledd i dette har tjenesten egne familieveiledere, familierådskoordinatorer, voldskoordinator og flere andre spesial stillinger i hjelpe- og støttefunksjoner for resten av tjenesten. Vi har medarbeidere som er engasjerte, kompetente og utviklingsorienterte.
Tjenesten er delt inn i 5 ulike team: Administrativt-team, Mottaksteam, Undersøkelse, Tiltak og Omsorgsteam.
Vi har nå et ledig vikariat 100 % stilling som fagkonsulent ved Mottaksteam. Teamet består av Avdelingsleder, 3 mottakskonsulenter, 6 familieveiledere, 3 barnevernskonsulenter i skolen, 2 familierådskoordinatorer.
Grunnet tjenestens sammensetning oppfordrer vi personer med minoritetsbakgrunn og menn til å søke.
Arbeidsoppgaver
- Konklusjon/beslutning av innkommende bekymringsmeldinger
- Fag og koordineringsansvar for teamets fremdrift og faglige arbeid sammen med avdelingsleder. Dette innebærer faglig veiledning av teamet, både på gruppe og individ nivå
- Ansvar for videre integrering av teamet i tjenestens utvikling i henhold til Lean prinsipper - helhetsforståelse, flyt-effektivitet og kontinuerlig forbedring. Blant annet delta i Leangruppe
- Delansvar for samhandling med aktuelle instanser med tanke på utvikling av det forebyggende arbeidet i bydelen.
- Opplæring og oppfølging av nyansatte samt saksgjennomgang med de ansatte på teamet, i samarbeid med avdelingsleder.
- Lede og koordinere akuttarbeid i henhold til turnus, samt ansvar for nye akuttsaker sammen med avdelingsleder
- Intern kontroll
- Delta i arbeidsgrupper for å utvikle faget på tjenesten
- Oppfølging av statistikk og vedlikehold av interne rutiner
- Ansvar for turnusordning i samråd med avdelingsleder
- Revidering og koordinering av samarbeidsavtaler med samarbeidspartnere i samråd med avdelingsleder
- Tett samarbeid med de andre teamene på tjenesten
- Utadrettet arbeid og tverrfaglig samarbeid med barnets beste i fokus i samråd med avdelingsleder
- Rapportering av mottaksarbeidet til avdelingsleder
- Delvis stedfortrederansvar ved avdelingsleders fravær
- Noe kveldsarbeid må påregnes
Kvalifikasjoner
- 3-årig sosialfaglig utdanning, fortrinnsvis barnevernspedagog eller sosionom. Mastergrad er ønskelig
- Krav om erfaring fra førstelinjetjeneste i barnevernet, fortrinnsvis mottaksarbeid
- Erfaring fra akutt og voldsarbeid
- God kjennskap til tverrfaglig samarbeid
- Lederansvar og veiledning av ansatte er fordelaktig
- Erfaring med Lean metodikken er fordelaktig.
- Ønskelig med førerkort klasse B
- Kjennskap til oppvekstreformen
- Kjennskap til fagsystemet Modulus barn og Microsoft - 365 er en stor fordel
- Personlig egnethet vil bli sterkt vektlagt
- Det vil bli påkrevd politiattest ved ansettelse, ikke eldre enn 3 måneder
Personlige egenskaper
- Gode relasjonskompetanser hvor verdier som ydmykhet og medbestemmelse er viktige
- Gode samarbeidsevner, lojal og forståelse for linjestruktur
- Nøyaktig, utviklingsorientert, fleksibel, nytenkende og initiativtagende
- Engasjert, strukturert og tydelig
- Opptatt av å bidra til å skape et godt arbeidsmiljø
- Trives med å jobbe i et høyt arbeidstempo, samt evne til å omstille seg uten at det går utover arbeidets kvalitet
- Stor grad av selvstendighet og ansvarsbevissthet kreves
- God muntlig og skriftlig kommunikasjonsevne
Vi tilbyr
- Et faglig og ivaretagende arbeidsmiljø som er resultat- og utviklingsorientert
- Intern og ekstern veiledning.
- Strukturert kompetanseheving
- Gode forsikrings-, pensjons- og låneordninger
- Lønnsplassering i lønnstrinn 47 (kr. 766 300 pr år) etter Oslo kommunes lønnsregulativ
- Fleksitid-ordning
Kontaktinformasjon
Karoline Flesjå Solend, Stedfortreder Avdelingsleder, 91301379, karoline.solend@bgr.oslo.komune.noZemzem Adem, Avdelingsleder, zemzem.osman.adem@bgr.oslo.kommune.no
Arbeidssted
Kakkelovnskroken 30954 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Oslo kommuneReferansenr.: 4981577380
Stillingsprosent: 100%
Vikariat
Startdato: 01.08.2025
Sluttdato: 31.08.2025
Søknadsfrist: 20.06.2025
Om bedriften
Vil du være med oss å jobbe for gode levekår og livskvalitet for hele befolkningen gjennom helse, deltagelse og mestring? Da er Grorud bydelen for deg.
Bydel Grorud ligger i Groruddalen nordøst i Oslo. Bydelen har rundt 27.000 innbyggere med over 150 ulike nasjonaliteter. I 2016 fikk vi Oslo Folkehelsepris for våre folkehelseprosjekter i barnehager, skoler, fritidsklubber og i boliger for mennesker med utviklingshemming. Sammen med nabobydelene er Bydel Grorud en del av Groruddalssatsingen, som er forlenget med ti nye år fra 2017.
Les mer om bydelen her: www.bydel-grorud.oslo.kommune.no og www.facebook.com/bydelgrorud
Hvis du ønsker at søknaden skal unntas offentlighet, må du begrunne dette. Du vil bli varslet dersom begrunnelsen ikke tas til følge. Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss, uansett alder, funksjonsevne, kjønn, kjønnsidentitet, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom det er behov for det.
Bydel Grorud er en røykfri arbeidsplass.
kr 368 - 368
Per time
kr 63 858 - 63 858
Per måned
kr 766 300 - 766 300
Per år
Oppsummert av KI
Rapporter feilTittel
Fagkonsulent
Oppstart
2025-08-01
Type engasjement
Vikariat
Sektor
Offentlig
Omfang
Heltid
Antall stillinger
1
Kontaktperson
Sjekk lønna di!
Relaterte stillinger