Digitaliseringsansvarlig
Støttekontakter og avlastere - Fagsenteret, Oslo kommune, Bydel Alna
OSLO
Over en måned siden
Digitaliseringsansvarlig
Støttekontakter og avlastere - Fagsenteret, Oslo kommune, Bydel Alna
Trygve Lies plass 6, 1051 OSLO
Over en måned siden
kr 216 - 264
Per time
kr 37 500 - 45 833
Per måned
kr 450 000 - 550 000
Per år
Oppsummert av KI
Rapporter feilOm stillingen
Vil du være med å styrke vår digitale reise i Bydel Alna?
Vi søker deg som brenner for digitalisering og som ønsker å være en nøkkelperson i vår digitale utvikling og modnings reise. I denne stillingen får du være med å drive fram digitale løsninger som gjør hverdagen enklere, mer effektiv og bedre både for ansatte og innbyggere.
Hva blir din rolle?
Som digitaliseringsansvarlig blir du en sentral pådriver for digitalisering og digital transformasjon hos oss. Du vil støtte bydelens omstilling- og endringsarbeid gjennom å finne, teste og ta i bruk nye digitale løsninger. Du vil få ansvar for at digitaliseringsarbeidet er godt forankret i bydelen, og du vil samarbeide tett med ulike tjenester, bydelens utviklingsressurser og viktige samarbeidspartnere i kommunen.
Arbeidsoppgaver
- Samarbeide operativt med bydelens tjenester om å identifisere muligheter og behov knyttet til digitalisering og digital transformasjon.
- Ha ansvar for kompetanseheving innen digitalisering, teknologi og systembruk blant ansatte.
- Ansvar for drift, vedlikehold og videreutvikling av bydelens interne superbrukernettverk («Digitale Ninjaer»).
- Ansvar for å holde seg oppdatert på ny teknologi, løsninger og systemer, samt teste og implementere relevante verktøy i tråd med bydelens behov.
- Bidra aktivt til å styrke og videreutvikle bydelens digitale modenhet.
- Identifisere og gjennomføre gevinstrealisering knyttet til digitaliseringsprosjekter, samt ha ansvar for porteføljestyring av bydelens digitaliserings initiativer og prosjekter.
- Ivareta og videreutvikle kontakten med sentrale samarbeidspartnere i Oslo kommune, spesielt Origo og Utviklings- og kompetanseetaten (UKE).
- Utføre relevante driftsoppgaver innen IKT ved behov.
Kvalifikasjoner
- Relevant høyere utdanning (bachelor).
- Solid erfaring med digitaliseringsarbeid og implementering av nye digitale løsninger.
- God forståelse for gevinstrealisering og porteføljestyring av prosjekter.
- Erfaring med endringsledelse er ønskelig.
- Svært god digital kompetanse, spesielt innen Microsoft 365, Power plattform og kunstig intelligens
Personlige egenskaper
- Strukturert, initiativrik og løsningsorientert.
- God til å samarbeide på tvers av fag og nivåer.
- Dyktig til å håndtere flere prosesser samtidig.
- God på kommunikasjon både muntlig og skriftlig.
- Fleksibel, engasjert og flink til å motivere kollegaer.
Vi tilbyr
- En spennende prosjektstilling (1 år med mulighet for forlengelse) med gode utviklingsmuligheter.
- Fleksibel arbeidstid med muligheter for hjemmekontor.
- Et hyggelig arbeidsmiljø i fine lokaler i vårt bydelshus på Furuset, med tilgang til treningsrom og gode offentlige transportmuligheter.
- Lønn som spesialkonsulent/spesialkonsulent II (lønnstrinn 44–52 avhengig av kompetanse og erfaring).
Kontaktinformasjon
Elisabeth Lie Arulnesar, 46545104Arbeidssted
Trygve Lies plass 61051 OSLO
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Oslo kommuneReferansenr.: 4955319181
Stillingsprosent: 100%
Prosjektstilling
Sluttdato: 30.06.2026
Søknadsfrist: 06.05.2025
Om bedriften
Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, kjønnsidentitet, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så tilfelle få varsel om.
Bydel Alna er dynamisk og utviklingsorientert, vi har ca. 50 000 innbyggere, ca. 1300 årsverk og et budsjett på ca. 2,6 mrd. kroner. Det er stor variasjon i levekår. Bydelen har det økonomiske og administrative ansvaret for tjenester og tilbud innen pleie og omsorg, lokalsamfunnsutvikling, helse, barnehager, barnevern, sosialtjeneste, bolig, fritid og kultur. Bydel Alna ønsker å være en attraktiv arbeidsplass for kompetente, selvstendige, kvalitetsbevisste og engasjerte medarbeidere.
Les mer om Bydel Alna
Lønnstabell for Oslo Kommune
Tittel
Digitaliseringsansvarlig
Oppstart
Type engasjement
Prosjekt
Sektor
Offentlig
Omfang
Heltid
Antall stillinger
1
Kontaktperson
Sjekk lønna di!
Om stillingen
Vil du være med å styrke vår digitale reise i Bydel Alna?
Vi søker deg som brenner for digitalisering og som ønsker å være en nøkkelperson i vår digitale utvikling og modnings reise. I denne stillingen får du være med å drive fram digitale løsninger som gjør hverdagen enklere, mer effektiv og bedre både for ansatte og innbyggere.
Hva blir din rolle?
Som digitaliseringsansvarlig blir du en sentral pådriver for digitalisering og digital transformasjon hos oss. Du vil støtte bydelens omstilling- og endringsarbeid gjennom å finne, teste og ta i bruk nye digitale løsninger. Du vil få ansvar for at digitaliseringsarbeidet er godt forankret i bydelen, og du vil samarbeide tett med ulike tjenester, bydelens utviklingsressurser og viktige samarbeidspartnere i kommunen.
Arbeidsoppgaver
- Samarbeide operativt med bydelens tjenester om å identifisere muligheter og behov knyttet til digitalisering og digital transformasjon.
- Ha ansvar for kompetanseheving innen digitalisering, teknologi og systembruk blant ansatte.
- Ansvar for drift, vedlikehold og videreutvikling av bydelens interne superbrukernettverk («Digitale Ninjaer»).
- Ansvar for å holde seg oppdatert på ny teknologi, løsninger og systemer, samt teste og implementere relevante verktøy i tråd med bydelens behov.
- Bidra aktivt til å styrke og videreutvikle bydelens digitale modenhet.
- Identifisere og gjennomføre gevinstrealisering knyttet til digitaliseringsprosjekter, samt ha ansvar for porteføljestyring av bydelens digitaliserings initiativer og prosjekter.
- Ivareta og videreutvikle kontakten med sentrale samarbeidspartnere i Oslo kommune, spesielt Origo og Utviklings- og kompetanseetaten (UKE).
- Utføre relevante driftsoppgaver innen IKT ved behov.
Kvalifikasjoner
- Relevant høyere utdanning (bachelor).
- Solid erfaring med digitaliseringsarbeid og implementering av nye digitale løsninger.
- God forståelse for gevinstrealisering og porteføljestyring av prosjekter.
- Erfaring med endringsledelse er ønskelig.
- Svært god digital kompetanse, spesielt innen Microsoft 365, Power plattform og kunstig intelligens
Personlige egenskaper
- Strukturert, initiativrik og løsningsorientert.
- God til å samarbeide på tvers av fag og nivåer.
- Dyktig til å håndtere flere prosesser samtidig.
- God på kommunikasjon både muntlig og skriftlig.
- Fleksibel, engasjert og flink til å motivere kollegaer.
Vi tilbyr
- En spennende prosjektstilling (1 år med mulighet for forlengelse) med gode utviklingsmuligheter.
- Fleksibel arbeidstid med muligheter for hjemmekontor.
- Et hyggelig arbeidsmiljø i fine lokaler i vårt bydelshus på Furuset, med tilgang til treningsrom og gode offentlige transportmuligheter.
- Lønn som spesialkonsulent/spesialkonsulent II (lønnstrinn 44–52 avhengig av kompetanse og erfaring).
Kontaktinformasjon
Elisabeth Lie Arulnesar, 46545104Arbeidssted
Trygve Lies plass 61051 OSLO
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Oslo kommuneReferansenr.: 4955319181
Stillingsprosent: 100%
Prosjektstilling
Sluttdato: 30.06.2026
Søknadsfrist: 06.05.2025
Om bedriften
Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, kjønnsidentitet, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så tilfelle få varsel om.
Bydel Alna er dynamisk og utviklingsorientert, vi har ca. 50 000 innbyggere, ca. 1300 årsverk og et budsjett på ca. 2,6 mrd. kroner. Det er stor variasjon i levekår. Bydelen har det økonomiske og administrative ansvaret for tjenester og tilbud innen pleie og omsorg, lokalsamfunnsutvikling, helse, barnehager, barnevern, sosialtjeneste, bolig, fritid og kultur. Bydel Alna ønsker å være en attraktiv arbeidsplass for kompetente, selvstendige, kvalitetsbevisste og engasjerte medarbeidere.
Les mer om Bydel Alna
Lønnstabell for Oslo Kommune
kr 216 - 264
Per time
kr 37 500 - 45 833
Per måned
kr 450 000 - 550 000
Per år
Oppsummert av KI
Rapporter feilTittel
Digitaliseringsansvarlig
Oppstart
Type engasjement
Prosjekt
Sektor
Offentlig
Omfang
Heltid
Antall stillinger
1
Kontaktperson
Sjekk lønna di!
Relaterte stillinger