Er du vår neste IT-rådgiver?
Enhet avd. kjøkken, Sola kommune
Rådhusvegen, 4050 SOLA
To måneder siden
Om stillingen
Tror du at det å jobbe som IT-rådgiver i en kommune er kjedelig? Ensformige arbeidsoppgaver? At kommunen er mindre innovativ og fleksibel enn det private næringslivet, og preget av byråkrati og treg beslutningstaking? Og ikke minst, dårlig betalt?
Da har vi flere overraskelser til deg: Dette er absolutt ikke tilfelle i Sola kommune! Her står spennende og varierte oppgaver i kø. Vi har et stort produksjonsmiljø, med rundt 300 servere som leverer like mange fagsystemer til nesten 2000 brukere på over 80 lokasjoner. I tillegg til å forvalte kritisk infrastruktur har vi søkelys på å utvikle og implementere nye teknologiløsninger, for å tilby stadig bedre IT-tjenester til våre ansatte.
Hos oss har du i tillegg en unik mulighet til å bruke dine ferdigheter til å gjøre en meningsfull forskjell i samfunnet, og ikke bare øke formuen til styrtrike aksjeeiere. Og ja - vi tilbyr faktisk konkurransedyktig lønn!
Mulige arbeidsoppgaver
- Forvaltning av datasenteret vårt, inkludert inkludert fysiske servere, lagring, backup og virtualisering på VMWare ESXi.
- Administrasjon av Windows Server-miljøet, inkludert Active Directory, Entra ID, Microsoft 365, Exchange Hybrid og VMWare.
- Drift, overvåking og videreutvikling av nettverks- og sikkerhetsinfrastruktur, inkludert rutere, svitsjer, aksesspunkt, brannmurer og VLAN.
- Forvaltning av brukerkontoer og tilganger i AD, Entra ID og NetIQ Identity Manager.
- Flåtestyring av klienter og mobile enheter ved hjelp av Intune, SCCM og Windows Autopilot, inkludert policyhåndtering og sikkerhetsfunksjoner som VPN og MFA.
- Overvåkning, feilsøking og oppgradering av fagsystemene til kommunen, i samarbeid med leverandører og interne systemeiere.
- Du hjelper oss å planlegge, implementere og kommunisere endringer på en måte som minimerer risiko og sikrer en god brukeropplevelse.
- Du vil bidra til videreutviklingen av vår IT-infrastruktur, og delta i vurderinger av nye løsninger og teknologivalg.
- Du vil fungere som 2. linje for henvendelser til IT-hjelp.
Kvalifikasjoner og personlige egenskaper
- Du har relevant utdanning innen IT-drift, og god erfaring med forvaltning og drift av applikasjoner og infrastruktur (erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning).
- Du har gode kunnskaper om grunnleggende IT-driftstjenester som datasenter, sikkerhet, backup, nettverk, skytjenester, bruker- og enhetsadministrasjon.
- Du har en lidenskap for teknisk feilsøking og problemløsning, og trives med å finne de beste tilnærmingene for å imøtekomme våre behov.
- Kjennskap til ITIL som rammeverk for god praksis innen IT-tjenesteforvaltning (ITSM) er en fordel.
- Din evne til å kommunisere tydelig og samarbeide på tvers av avdelinger gjør deg til en verdifull ressurs i teamet vårt.
- Du vil hjelpe dine kollegaer på drift og brukerstøtte til å trives på jobb og lykkes i sine oppgaver.
Vi tilbyr
Vi kan love deg et trivelig og dynamisk arbeidsmiljø med dyktige og dedikerte kollegaer og en organisasjon som bryr seg om din faglige utvikling og trivsel. Du vil være en viktig brikke i vårt samfunnsengasjement, og ha en direkte innvirkning på tjenestene kommunen leverer til våre innbyggere.
Vi tilbyr konkurransedyktig lønn, spennende arbeidsoppgaver, fleksibel arbeidstid, og selvsagt veldig gode velferdsordninger og pensjons- og forsikringsvilkår.
Er du klar for å bli en del av vår dynamiske IT-avdeling? Send inn din søknad og bli med på å forme vår digitale framtid. Vi ser fram til å høre fra deg!
Kontaktinformasjon
Martin Reime, +47 91560060Arbeidssted
Rådhusvegen4050 Sola
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Sola kommuneReferansenr.: 4915272687
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 10.03.2025
Om bedriften
Sola kommune er en mellomstor kommune med 29 000 innbyggere og rundt 2 000 ansatte. Vi er en innovativ kommune, kjent for flotte strender og en rik kulturhistorie. Samlingen av Norge til ett rike skjedde trolig rett ved Ytraberget. Vil du bli med på å gjøre Sola til en enda bedre kommune å bo i?
Vi jobber for heltidskultur og ansetter fortrinnsvis i hele stillinger.
Opplysninger om søkere blir gjort offentlig tilgjengelig etter offentligloven § 25. Du må gi en begrunnelse hvis du ønsker å reservere deg fra å stå på offentlig søkerliste. Du får melding hvis reservasjonen ikke tas til følge.
For stillinger som arbeider med barn og for ansatte som yter tjenester etter helse- og omsorgstjenesteloven må det foreligge tilfredsstillende politiattest.
Tittel
Er du vår neste IT-rådgiver?
Oppstart
Type engasjement
Fast
Sektor
Offentlig
Omfang
Heltid
Antall stillinger
1
Kontaktperson
Om stillingen
Tror du at det å jobbe som IT-rådgiver i en kommune er kjedelig? Ensformige arbeidsoppgaver? At kommunen er mindre innovativ og fleksibel enn det private næringslivet, og preget av byråkrati og treg beslutningstaking? Og ikke minst, dårlig betalt?
Da har vi flere overraskelser til deg: Dette er absolutt ikke tilfelle i Sola kommune! Her står spennende og varierte oppgaver i kø. Vi har et stort produksjonsmiljø, med rundt 300 servere som leverer like mange fagsystemer til nesten 2000 brukere på over 80 lokasjoner. I tillegg til å forvalte kritisk infrastruktur har vi søkelys på å utvikle og implementere nye teknologiløsninger, for å tilby stadig bedre IT-tjenester til våre ansatte.
Hos oss har du i tillegg en unik mulighet til å bruke dine ferdigheter til å gjøre en meningsfull forskjell i samfunnet, og ikke bare øke formuen til styrtrike aksjeeiere. Og ja - vi tilbyr faktisk konkurransedyktig lønn!
Mulige arbeidsoppgaver
- Forvaltning av datasenteret vårt, inkludert inkludert fysiske servere, lagring, backup og virtualisering på VMWare ESXi.
- Administrasjon av Windows Server-miljøet, inkludert Active Directory, Entra ID, Microsoft 365, Exchange Hybrid og VMWare.
- Drift, overvåking og videreutvikling av nettverks- og sikkerhetsinfrastruktur, inkludert rutere, svitsjer, aksesspunkt, brannmurer og VLAN.
- Forvaltning av brukerkontoer og tilganger i AD, Entra ID og NetIQ Identity Manager.
- Flåtestyring av klienter og mobile enheter ved hjelp av Intune, SCCM og Windows Autopilot, inkludert policyhåndtering og sikkerhetsfunksjoner som VPN og MFA.
- Overvåkning, feilsøking og oppgradering av fagsystemene til kommunen, i samarbeid med leverandører og interne systemeiere.
- Du hjelper oss å planlegge, implementere og kommunisere endringer på en måte som minimerer risiko og sikrer en god brukeropplevelse.
- Du vil bidra til videreutviklingen av vår IT-infrastruktur, og delta i vurderinger av nye løsninger og teknologivalg.
- Du vil fungere som 2. linje for henvendelser til IT-hjelp.
Kvalifikasjoner og personlige egenskaper
- Du har relevant utdanning innen IT-drift, og god erfaring med forvaltning og drift av applikasjoner og infrastruktur (erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning).
- Du har gode kunnskaper om grunnleggende IT-driftstjenester som datasenter, sikkerhet, backup, nettverk, skytjenester, bruker- og enhetsadministrasjon.
- Du har en lidenskap for teknisk feilsøking og problemløsning, og trives med å finne de beste tilnærmingene for å imøtekomme våre behov.
- Kjennskap til ITIL som rammeverk for god praksis innen IT-tjenesteforvaltning (ITSM) er en fordel.
- Din evne til å kommunisere tydelig og samarbeide på tvers av avdelinger gjør deg til en verdifull ressurs i teamet vårt.
- Du vil hjelpe dine kollegaer på drift og brukerstøtte til å trives på jobb og lykkes i sine oppgaver.
Vi tilbyr
Vi kan love deg et trivelig og dynamisk arbeidsmiljø med dyktige og dedikerte kollegaer og en organisasjon som bryr seg om din faglige utvikling og trivsel. Du vil være en viktig brikke i vårt samfunnsengasjement, og ha en direkte innvirkning på tjenestene kommunen leverer til våre innbyggere.
Vi tilbyr konkurransedyktig lønn, spennende arbeidsoppgaver, fleksibel arbeidstid, og selvsagt veldig gode velferdsordninger og pensjons- og forsikringsvilkår.
Er du klar for å bli en del av vår dynamiske IT-avdeling? Send inn din søknad og bli med på å forme vår digitale framtid. Vi ser fram til å høre fra deg!
Kontaktinformasjon
Martin Reime, +47 91560060Arbeidssted
Rådhusvegen4050 Sola
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Sola kommuneReferansenr.: 4915272687
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 10.03.2025
Om bedriften
Sola kommune er en mellomstor kommune med 29 000 innbyggere og rundt 2 000 ansatte. Vi er en innovativ kommune, kjent for flotte strender og en rik kulturhistorie. Samlingen av Norge til ett rike skjedde trolig rett ved Ytraberget. Vil du bli med på å gjøre Sola til en enda bedre kommune å bo i?
Vi jobber for heltidskultur og ansetter fortrinnsvis i hele stillinger.
Opplysninger om søkere blir gjort offentlig tilgjengelig etter offentligloven § 25. Du må gi en begrunnelse hvis du ønsker å reservere deg fra å stå på offentlig søkerliste. Du får melding hvis reservasjonen ikke tas til følge.
For stillinger som arbeider med barn og for ansatte som yter tjenester etter helse- og omsorgstjenesteloven må det foreligge tilfredsstillende politiattest.
Relaterte stillinger