Rådgiver
Samferdsel, Buskerud fylkeskommune
Hauges gate 89, 3019 DRAMMEN
Over en måned siden
Om stillingen
Vi ser etter ny kollega hos arkiv og dokumentforvaltning.
Enheten er underlagt avdeling for Finans og organisasjon i Buskerud fylkeskommune, som en del av seksjon Mennesker og Organisasjon. Arkiv- og dokumentforvaltning har daglig forvaltningsansvar for arkiv, deponering, rådgivning og veiledning for hele organisasjonen, inkludert sakarkivsystemet Elements og andre fagsystemer. Enheten har ansvar for å videreutvikle og gi råd på arkiv og dokumentforvaltning og tilhørende fagprosesser med samarbeidspartnere og administrasjonen. Hovedoppgaver er blant annet dokumentbehandling og arkivering, behandlingsansvar for alt av arkivverdig dokumentasjon, utvikling i arkivsystemet og prosessansvar. I dette ligger blant annet å utarbeide og forvalte retningslinjer og rutiner for arkivering og dokumenthåndtering i fylkeskommunen. Enheten har 7 faste medarbeidere inkludert leder, og har kontorplass på fylkeshuset i Drammen.
Den som ansettes skal jobbe med arkivplan, kvalitetssystem, systemoppsett med integrasjoner og skjemaoppsett, lage og revidere nye rutiner og veiledninger, holde kurs og planlegge kompetanseheving i organisasjonen. I tillegg skal rådgiver drive med tradisjonelt ordningsarbeid med ekstra ansvar for bevaringsvurderinger og deponering for både papirarkiver og elektroniske fagsystemer.
Du må ha evne til å foreta selvstendig faglige vurderinger, arbeide i team og bidra til at prosjekter når sine mål. Ved tilsetting skal det vurderes om ny rådgiver kan håndtere løpende driftsoppgaver, eksempelvis journalføring, kvalitetssikring og lesing av offentlig journal i dagens dokumentforvaltning, samt jobbe med rutiner rettet mot deponering og bevaring av arkivmateriale. Kjennskap til Elements eller andre elektroniske arkivsystemer er en fordel. Rett profil er deg som er imøtekommende, analytisk, detaljorientert, strukturert, samarbeidsvillig og liker en rutinepreget arbeidshverdag.
Bachelor eller utdanning på tilsvarende nivå innen relevant fagområde, eksempelvis IKT, arkiv, samfunnsfag og historie. Du vil få stilling som rådgiver kode 5530, lønn avhengig av kvalifikasjoner.
Ønskelig kvalifikasjoner:
Personlig egnethet vil bli vektlagt
Om bedriften
Buskerud fylkeskommune ønsker medarbeidere som tar en aktiv, engasjert, reflektert og ansvarlig rolle i organisasjonen vår. Hos oss møtes mennesker med ulik kompetanse- og utdanningsbakgrunn for å skape gode tjenester til våre innbyggere.
Buskerud fylkeskommune har ansvar for viktige samfunnsoppgaver som videregående opplæring, kollektivtransport og fylkesveier, tannhelsetjenester, regional planlegging, kultur og kulturminner.
Buskerud fylkeskommune er opptatt av mangfold, og vi oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til stillingens krav, til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det.
For ansettelse i skole og tannhelse kreves det politiattest av kandidater som får tilbud om stilling.
Vi gjør oppmerksom på at søkere føres opp på offentlig søkerliste. Det kan søkes om anonymitet, men det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak, jf. Offentleglova § 25.
Tittel
Rådgiver
Oppstart
Type engasjement
Fast
Sektor
Offentlig
Omfang
Heltid
Antall stillinger
1
Kontaktperson
Om stillingen
Vi ser etter ny kollega hos arkiv og dokumentforvaltning.
Enheten er underlagt avdeling for Finans og organisasjon i Buskerud fylkeskommune, som en del av seksjon Mennesker og Organisasjon. Arkiv- og dokumentforvaltning har daglig forvaltningsansvar for arkiv, deponering, rådgivning og veiledning for hele organisasjonen, inkludert sakarkivsystemet Elements og andre fagsystemer. Enheten har ansvar for å videreutvikle og gi råd på arkiv og dokumentforvaltning og tilhørende fagprosesser med samarbeidspartnere og administrasjonen. Hovedoppgaver er blant annet dokumentbehandling og arkivering, behandlingsansvar for alt av arkivverdig dokumentasjon, utvikling i arkivsystemet og prosessansvar. I dette ligger blant annet å utarbeide og forvalte retningslinjer og rutiner for arkivering og dokumenthåndtering i fylkeskommunen. Enheten har 7 faste medarbeidere inkludert leder, og har kontorplass på fylkeshuset i Drammen.
Den som ansettes skal jobbe med arkivplan, kvalitetssystem, systemoppsett med integrasjoner og skjemaoppsett, lage og revidere nye rutiner og veiledninger, holde kurs og planlegge kompetanseheving i organisasjonen. I tillegg skal rådgiver drive med tradisjonelt ordningsarbeid med ekstra ansvar for bevaringsvurderinger og deponering for både papirarkiver og elektroniske fagsystemer.
Du må ha evne til å foreta selvstendig faglige vurderinger, arbeide i team og bidra til at prosjekter når sine mål. Ved tilsetting skal det vurderes om ny rådgiver kan håndtere løpende driftsoppgaver, eksempelvis journalføring, kvalitetssikring og lesing av offentlig journal i dagens dokumentforvaltning, samt jobbe med rutiner rettet mot deponering og bevaring av arkivmateriale. Kjennskap til Elements eller andre elektroniske arkivsystemer er en fordel. Rett profil er deg som er imøtekommende, analytisk, detaljorientert, strukturert, samarbeidsvillig og liker en rutinepreget arbeidshverdag.
Bachelor eller utdanning på tilsvarende nivå innen relevant fagområde, eksempelvis IKT, arkiv, samfunnsfag og historie. Du vil få stilling som rådgiver kode 5530, lønn avhengig av kvalifikasjoner.
Ønskelig kvalifikasjoner:
Personlig egnethet vil bli vektlagt
Om bedriften
Buskerud fylkeskommune ønsker medarbeidere som tar en aktiv, engasjert, reflektert og ansvarlig rolle i organisasjonen vår. Hos oss møtes mennesker med ulik kompetanse- og utdanningsbakgrunn for å skape gode tjenester til våre innbyggere.
Buskerud fylkeskommune har ansvar for viktige samfunnsoppgaver som videregående opplæring, kollektivtransport og fylkesveier, tannhelsetjenester, regional planlegging, kultur og kulturminner.
Buskerud fylkeskommune er opptatt av mangfold, og vi oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til stillingens krav, til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det.
For ansettelse i skole og tannhelse kreves det politiattest av kandidater som får tilbud om stilling.
Vi gjør oppmerksom på at søkere føres opp på offentlig søkerliste. Det kan søkes om anonymitet, men det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak, jf. Offentleglova § 25.
Relaterte stillinger
SB
Rådgiver
Samferdsel, Buskerud fylkeskommune
DRAMMEN
Over en måned siden