Tre midlertidige stillinger som Veileder/Sosialkonsulent - NAV Bjerke
Bjerke Oppfølging 3, NAV
OSLO
13. mars 2025
Tre midlertidige stillinger som Veileder/Sosialkonsulent - NAV Bjerke
Bjerke Oppfølging 3, NAV
Ulvenveien 84, 0581 OSLO
13. mars 2025
kr 282 - 330
Per time
kr 48 883 - 57 175
Per måned
kr 586 600 - 686 100
Per år
Oppsummert av KI
Rapporter feilOm stillingen
Er du en person med pågangsmot og engasjement som ønsker å utgjøre en forskjell? Trives du i en givende arbeidshverdag med stor variasjon av oppgaver? Da kan du være den kollegaen vi ønsker oss. Hos oss kan du utgjøre en forskjell!
Vi har tre midlertidige ledige stillinger som veileder.
En stilling med mulighet for forlengelse i Familieteamet. Denne er ledig omgående.
En stilling som veileder i Ungdomsteamet, oppstart i juni/juli med varighet 6 måneder.
En stilling som veileder i avklaringsteamet, oppstart omgående med varighet 6 måneder.
Som veileder hos oss vil du ha ansvar for oppfølging av personer som har fått økonomisk sosialhjelp, både kort og lang tid. Du vil samarbeide med dem, slik at de får bistanden de har behov for, trygg økonomi og varig tilknytning til arbeidslivet. Dette krever at du ser muligheter i alle sakene du følger opp. Det inngår dermed i et stort tverrfaglig felleskap og har som mål å sørge for at personer med sammensatte levekårsutfordringer får akkurat de tjenestene og rettighetene de har krav på og behov for.
Teamet behandler innkomne søknader om økonomisk sosialhjelp, følger opp dem som mottar ytelsen og lager planer som over tid fører til økonomisk selvstendighet for personene i målgruppen. Riktig kandidat vil kunne skape balansen mellom saksbehandlingen og den kvalitative og oppfølgingen av porteføljen i retning av varig tilknytning til arbeidsmarkedet.
NAV Bjerke er et utviklingsorientert NAV-kontor med i overkant av 125 dyktige og engasjerte medarbeidere fordelt på 6 ulike avdelinger. NAV Bjerke holder til på Ulven, noen hundre meter fra Økern som er et knutepunkt for buss og T-bane. Nav Bjerkes hovedmål er at alle som har behov for tjenestene våre skal få muligheten til å jobbe gjennom kvalitativt god og behovsstyrt arbeidsrettet oppfølging. Den Nav-faglige kompetansen, altså den arbeids- og sosialfaglige kompetansen, på kontoret er meget god og skal framover ytterligere styrkes og utvikles. Vi har fokus på innovasjon og reell brukermedvirkning i en stadig mer digital hverdag.
Arbeidsoppgaver
- Ansvar for saksbehandling etter lov om sosiale tjenester i NAV, fremdrift, kartlegging og utvikling i egen portefølje
- Gi råd og veiledning knyttet til NAVs tjenestetilbud, herunder nav.no, NAV-loven, Lov om sosiale tjenester, forvaltningsloven og folketrygdloven
- Gi helhetlig brukeroppfølging, engasjere, motivere og i samarbeid med brukere kartlegge individuelle muligheter, utarbeide planer og tilrettelegge for arbeid og aktivitet
- Endringstakten er for tiden svært høy og det må derfor påregnes endringer i arbeidsoppgavene
Kvalifikasjoner
Du må ha:
- Minimum 3-årig utdanning fra høyskole eller universitet innenfor sosial, helsefaglig eller annen relevant kompetanse. Særlig relevant erfaring kan kompensere for deler av utdanningskravet
- Erfaring fra Nav kontor i Oslo og saksbehandling etter Lov om sosiale tjenester i Nav, enten som veileder eller som student.
- Erfaring i bruk av IKT-systemer som arbeidsverktøy og erfaring innen digital kommunikasjon
- Erfaring innen kommunikasjon, veiledning og samhandling med mennesker i en vanskelig situasjon
- Erfaring innen oppfølging av egen bruker portefølje
- meget godt skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- Vi benytter norsk som arbeidsspråk og søkere må beherske norsk meget godt skriftlig og muntlig
Personlige egenskaper
- Du må først og fremst være en teamspiller som også klarer å ta selvstendige grep og vurderinger
- Du er endringsvillig, engasjert og resultatorientert
- Du må ha evnen til å tenke kreativt og nyskapende
- Du har evnen til å inspirere og motivere, og ser muligheter fremfor begrensinger
- Du jobber målrettet og trives i en hektisk hverdag, du har stor arbeidskapasitet
- Du må arbeide systematisk og helhetlig og kunne prioritere mellom ulike arbeidsoppgaver
- Motivasjon for stillingens arbeidsoppgaver samt personlig egnethet for å løse disse vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- Lønnsplassering i lønnstrinn 34 - 43, årslønn fra ( kr 586 600 til 686 100 pr år i 100 % stilling) i Oslo kommunes regulativ, avhengig av ansiennitet.
- Meningsfylte og selvstendige arbeidsoppgaver i en organisasjon med svært viktige samfunnsoppdrag
- Et trivelig arbeidsmiljø og gode utviklingsmuligheter
- Fleksibel arbeidstid
- Gode tjenestepensjons- og forsikringsordninger i Oslo pensjonsforsikring
Kontaktinformasjon
Marit Solberg, Avdelingsleder, 456 16 422Nina Jokumsen, Avdelingsleder, 402 07 782
Arbeidssted
Ulvenveien 840581 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Bydel BjerkeReferansenr.: 4936457135
Stillingsprosent: 100%
Midlertidig
Startdato: 01.04.2025
Søknadsfrist: 30.03.2025
Om bedriften
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrift via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling
Tittel
Veileder/sosialkonsulent - NAV Bjerke
Oppstart
2025-04-01
Type engasjement
Engasjement
Sektor
Offentlig
Omfang
Heltid
Antall stillinger
3
Kontaktperson
Sjekk lønna di!
Om stillingen
Er du en person med pågangsmot og engasjement som ønsker å utgjøre en forskjell? Trives du i en givende arbeidshverdag med stor variasjon av oppgaver? Da kan du være den kollegaen vi ønsker oss. Hos oss kan du utgjøre en forskjell!
Vi har tre midlertidige ledige stillinger som veileder.
En stilling med mulighet for forlengelse i Familieteamet. Denne er ledig omgående.
En stilling som veileder i Ungdomsteamet, oppstart i juni/juli med varighet 6 måneder.
En stilling som veileder i avklaringsteamet, oppstart omgående med varighet 6 måneder.
Som veileder hos oss vil du ha ansvar for oppfølging av personer som har fått økonomisk sosialhjelp, både kort og lang tid. Du vil samarbeide med dem, slik at de får bistanden de har behov for, trygg økonomi og varig tilknytning til arbeidslivet. Dette krever at du ser muligheter i alle sakene du følger opp. Det inngår dermed i et stort tverrfaglig felleskap og har som mål å sørge for at personer med sammensatte levekårsutfordringer får akkurat de tjenestene og rettighetene de har krav på og behov for.
Teamet behandler innkomne søknader om økonomisk sosialhjelp, følger opp dem som mottar ytelsen og lager planer som over tid fører til økonomisk selvstendighet for personene i målgruppen. Riktig kandidat vil kunne skape balansen mellom saksbehandlingen og den kvalitative og oppfølgingen av porteføljen i retning av varig tilknytning til arbeidsmarkedet.
NAV Bjerke er et utviklingsorientert NAV-kontor med i overkant av 125 dyktige og engasjerte medarbeidere fordelt på 6 ulike avdelinger. NAV Bjerke holder til på Ulven, noen hundre meter fra Økern som er et knutepunkt for buss og T-bane. Nav Bjerkes hovedmål er at alle som har behov for tjenestene våre skal få muligheten til å jobbe gjennom kvalitativt god og behovsstyrt arbeidsrettet oppfølging. Den Nav-faglige kompetansen, altså den arbeids- og sosialfaglige kompetansen, på kontoret er meget god og skal framover ytterligere styrkes og utvikles. Vi har fokus på innovasjon og reell brukermedvirkning i en stadig mer digital hverdag.
Arbeidsoppgaver
- Ansvar for saksbehandling etter lov om sosiale tjenester i NAV, fremdrift, kartlegging og utvikling i egen portefølje
- Gi råd og veiledning knyttet til NAVs tjenestetilbud, herunder nav.no, NAV-loven, Lov om sosiale tjenester, forvaltningsloven og folketrygdloven
- Gi helhetlig brukeroppfølging, engasjere, motivere og i samarbeid med brukere kartlegge individuelle muligheter, utarbeide planer og tilrettelegge for arbeid og aktivitet
- Endringstakten er for tiden svært høy og det må derfor påregnes endringer i arbeidsoppgavene
Kvalifikasjoner
Du må ha:
- Minimum 3-årig utdanning fra høyskole eller universitet innenfor sosial, helsefaglig eller annen relevant kompetanse. Særlig relevant erfaring kan kompensere for deler av utdanningskravet
- Erfaring fra Nav kontor i Oslo og saksbehandling etter Lov om sosiale tjenester i Nav, enten som veileder eller som student.
- Erfaring i bruk av IKT-systemer som arbeidsverktøy og erfaring innen digital kommunikasjon
- Erfaring innen kommunikasjon, veiledning og samhandling med mennesker i en vanskelig situasjon
- Erfaring innen oppfølging av egen bruker portefølje
- meget godt skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- Vi benytter norsk som arbeidsspråk og søkere må beherske norsk meget godt skriftlig og muntlig
Personlige egenskaper
- Du må først og fremst være en teamspiller som også klarer å ta selvstendige grep og vurderinger
- Du er endringsvillig, engasjert og resultatorientert
- Du må ha evnen til å tenke kreativt og nyskapende
- Du har evnen til å inspirere og motivere, og ser muligheter fremfor begrensinger
- Du jobber målrettet og trives i en hektisk hverdag, du har stor arbeidskapasitet
- Du må arbeide systematisk og helhetlig og kunne prioritere mellom ulike arbeidsoppgaver
- Motivasjon for stillingens arbeidsoppgaver samt personlig egnethet for å løse disse vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- Lønnsplassering i lønnstrinn 34 - 43, årslønn fra ( kr 586 600 til 686 100 pr år i 100 % stilling) i Oslo kommunes regulativ, avhengig av ansiennitet.
- Meningsfylte og selvstendige arbeidsoppgaver i en organisasjon med svært viktige samfunnsoppdrag
- Et trivelig arbeidsmiljø og gode utviklingsmuligheter
- Fleksibel arbeidstid
- Gode tjenestepensjons- og forsikringsordninger i Oslo pensjonsforsikring
Kontaktinformasjon
Marit Solberg, Avdelingsleder, 456 16 422Nina Jokumsen, Avdelingsleder, 402 07 782
Arbeidssted
Ulvenveien 840581 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Bydel BjerkeReferansenr.: 4936457135
Stillingsprosent: 100%
Midlertidig
Startdato: 01.04.2025
Søknadsfrist: 30.03.2025
Om bedriften
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrift via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling
kr 282 - 330
Per time
kr 48 883 - 57 175
Per måned
kr 586 600 - 686 100
Per år
Oppsummert av KI
Rapporter feilTittel
Veileder/sosialkonsulent - NAV Bjerke
Oppstart
2025-04-01
Type engasjement
Engasjement
Sektor
Offentlig
Omfang
Heltid
Antall stillinger
3
Kontaktperson
Sjekk lønna di!
Relaterte stillinger