Er anskaffelser og kontraktsoppfølging noe du liker å jobbe med?
Telemark Fylkeskommune
Torggata 18, 3717 SKIEN
3. mars 2025
Om stillingen
Trives du med å lede prosesser på tvers av fagområder? Ønsker du å bidra til kostnadseffektive anskaffelser og liker å fordype deg i detaljer samtidig som du evner å jobbe helhetlig?
Vi søker en dyktig anskaffelsesrådgiver som brenner for fagfeltet i Telemark fylkeskommune.
I anskaffelsesenheten får du tre hyggelige og erfarne kollegaer som har vært med på å bygge fylkeskommunens anskaffelsesfunksjon siden 2020. Anskaffelsesenheten bistår sektorer, videregående skoler og tannklinikker med gjennomføring av et bredt spekter av anskaffelser, gjennom rådgivning, kontraktsoppfølging og internkontroll innen anskaffelsesområdet. I tillegg til bistand og rådgivning i anskaffelsessaker, holder vi kurs for seksjoner og virksomheter. Anskaffelsesenheten skal sikre god planlegging og gjennomføring av anskaffelsene i hele fylkeskommunen, samt effektiv oppfølging av fylkeskommunens avtaler.
Anskaffelsesenheten er plassert i et spennende fagmiljø i stabsenheten Økonomi og virksomhetsstyring i seksjon Styring. Seksjonen består av tre anskaffelsesrådgivere, en rådgiver for klimavennlige anskaffelser, to rådgivere med ansvar for internkontroll og eierstyring og et eget team for politisk støtte. Seksjonen ledes av en seksjonsleder.
Som anskaffelsesrådgiver vil du lede gjennomføringen av anskaffelsesprosesser fra behovet oppstår til kontrakt er signert og avtale implementert i fylkeskommunen. I tillegg til å gjennomføre anskaffelser bidrar vi til å følge opp kontraktene våre. Du vil også oppleve at vi har mange interessante anskaffelsesfaglige og juridiske vurderinger og utfordringer der organisasjonen trenger dine råd. Det er ønsket at du bidrar med din kompetanse til å sikre utvikling av anskaffelsesfunksjonen, blant annet ved å utvikle maler, veiledninger, strategier med mer. Og kanskje du også finner glede i å holde kurs for andre? Vi er nemlig opptatt av å yte intern opplæring og veiledning til organisasjonen.
Utdanning:
Erfaring:
Det forventes at du har digital kompetanse til å utnytte fylkeskommunens IKT-løsninger, ser muligheter i ny teknologi og er motivert for å ta i bruk nye digitale løsninger.
Vi tror du vil trives og lykkes i jobben om du er/har:
Personlig egnethet vil vektlegges.
I denne stillingen har du rett på en av Norges sikreste pensjonsordninger: offentlig tjenestepensjon. Der de fleste tjenestepensjoner bare utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å arbeide - og livet ut! Pensjonen har inkludert uføre- og etterlattepensjon.
Med pensjonsrett i KLP får du også medlemspris og gunstige betingelser på en rekke bank, forsikring og spareprodukter.
Du finner mer informasjon på hjemmesiden til KLP (klp.no)
Om bedriften
Tittel
Rådgiver anskaffelser
Oppstart
Type engasjement
Fast
Sektor
Offentlig
Omfang
Heltid
Antall stillinger
1
Kontaktperson
Om stillingen
Trives du med å lede prosesser på tvers av fagområder? Ønsker du å bidra til kostnadseffektive anskaffelser og liker å fordype deg i detaljer samtidig som du evner å jobbe helhetlig?
Vi søker en dyktig anskaffelsesrådgiver som brenner for fagfeltet i Telemark fylkeskommune.
I anskaffelsesenheten får du tre hyggelige og erfarne kollegaer som har vært med på å bygge fylkeskommunens anskaffelsesfunksjon siden 2020. Anskaffelsesenheten bistår sektorer, videregående skoler og tannklinikker med gjennomføring av et bredt spekter av anskaffelser, gjennom rådgivning, kontraktsoppfølging og internkontroll innen anskaffelsesområdet. I tillegg til bistand og rådgivning i anskaffelsessaker, holder vi kurs for seksjoner og virksomheter. Anskaffelsesenheten skal sikre god planlegging og gjennomføring av anskaffelsene i hele fylkeskommunen, samt effektiv oppfølging av fylkeskommunens avtaler.
Anskaffelsesenheten er plassert i et spennende fagmiljø i stabsenheten Økonomi og virksomhetsstyring i seksjon Styring. Seksjonen består av tre anskaffelsesrådgivere, en rådgiver for klimavennlige anskaffelser, to rådgivere med ansvar for internkontroll og eierstyring og et eget team for politisk støtte. Seksjonen ledes av en seksjonsleder.
Som anskaffelsesrådgiver vil du lede gjennomføringen av anskaffelsesprosesser fra behovet oppstår til kontrakt er signert og avtale implementert i fylkeskommunen. I tillegg til å gjennomføre anskaffelser bidrar vi til å følge opp kontraktene våre. Du vil også oppleve at vi har mange interessante anskaffelsesfaglige og juridiske vurderinger og utfordringer der organisasjonen trenger dine råd. Det er ønsket at du bidrar med din kompetanse til å sikre utvikling av anskaffelsesfunksjonen, blant annet ved å utvikle maler, veiledninger, strategier med mer. Og kanskje du også finner glede i å holde kurs for andre? Vi er nemlig opptatt av å yte intern opplæring og veiledning til organisasjonen.
Utdanning:
Erfaring:
Det forventes at du har digital kompetanse til å utnytte fylkeskommunens IKT-løsninger, ser muligheter i ny teknologi og er motivert for å ta i bruk nye digitale løsninger.
Vi tror du vil trives og lykkes i jobben om du er/har:
Personlig egnethet vil vektlegges.
I denne stillingen har du rett på en av Norges sikreste pensjonsordninger: offentlig tjenestepensjon. Der de fleste tjenestepensjoner bare utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å arbeide - og livet ut! Pensjonen har inkludert uføre- og etterlattepensjon.
Med pensjonsrett i KLP får du også medlemspris og gunstige betingelser på en rekke bank, forsikring og spareprodukter.
Du finner mer informasjon på hjemmesiden til KLP (klp.no)
Om bedriften
Relaterte stillinger
Er anskaffelser og kontraktsoppfølging noe du liker å jobbe med?
Telemark Fylkeskommune
SKIEN
3. mars 2025